REE הישראלית והינו היפנית משיקות פלטפורמה חשמלית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

הינו היפנית תבנה משאיות על בסיס הטכנולוגיה של REE הישראלית

כשנה וחצי לאחר שנחשף כקונספט בתערוכת טוקיו מכריזה יצרנית המשאיות הגדולה ביותר ביפן על חתימת הסכם אסטרטגי עם REE הישראלית. אבות טיפוס ראשונים יוצגו בשנה הבאה.
AUDI

 

חברת הינו מוטורס – יצרנית המשאיות הגדולה ביותר ביפן וחברת בת של טויוטה, הכריזה על חתימת הסכם אסטרטגי עם חברת REE הישראלית, שבמסגרתו הינו תבנה משאיות על בסיס טכנולוגיית ההנעה החשמלית של REE.

 

הינו תשתמש בפלטפורמה של REE, שכוללת מערכת הנעה חשמלית פטנטית, ותתקין עליה "מודול שירות לניידות" (Mobility Service Module) שיתאם לצרכי הלקוחות של הינו. המודולים השונים יכולים להיות מותאמים למגוון רכב של שימושים, החל מהסעת נוסעים, דרך הובלת סחורות וכלה באספקת שירותים, ובעת הצורך אפשר לנתק כל מודול מן הפלטפורמה ולהתקין במקומו מודול אחר, שעונה על צורך אחר.

את הרעיון עצמו הציגו שתי החברות לפני כשנה וחצי בתערוכת טוקיו, מאז הספיקה REE למכור את הטכנולוגיה שלה גם לספקית החלקים הגדולה 'מאגנה' ולהתמזג עם חברה בורסאית בניו יורק בעסקה שמקנה לה שווי של כ-3.6 מיליארד דולר. כעת אנחנו מגיעים אל שלב ה"תכל'ס": הינו, יחד עם REE, תפתח את הפלטפורמה הפטנטית במטרה להציג אבות-טיפוס פועלים כבר בשנה הבאה. הרעיון של REE דוחס, למעשה, את כל מערכת ההנעה החשמלית (לא כולל את הסוללות), ואת מערכת ההיגוי, לתוך הגלגלים ולסביבתם הקרובה. כך מתאפשר לבנות "פלטפורמת סקייטבורד" שטוחה וגמישה מאד שעליה אפשר לבנות כל סוג של כלי רכב. התוצאה היא כלי רכב שהמרחב הפנימי שלו לא מופרע על-ידי מערכות הנעה, ולכן הוא יעיל וגמיש מאד.

 

REE הישראלית והינו היפנית משיקות פלטפורמה חשמלית

 

יתרון חשוב נוסף של מערכת ההנעה של REE הוא ריכוז רוב "המסה הבלתי משוככת" – שפוגעת ביכולת הדינמית של כלי רכב – מתחת למתלים ולא עליהם, וכך מוקטן העומס עליהם. פתרון כזה מגביר מאד את הגמישות של כלי רכב מסחריים, וכפי שהציגה הינו – מאפשר גם להחליף במהירות את המודולים השונים, כלומר להפוך כל משאית ל"רובוטריק" שיכול לבצע משימות מגוונות ולחסוך למפעיל הצי את הצורך לקנות מספר רב של משאיות שונות.

אגב, אחד הרכיבים המעניינים בפלטפורמה של REE הוא מתלה אחורי פטנטי עם צמד גלגלים שמותקן על-גבי זרוע בודדת ובולם זעזועים שמותקן אופקית כדי לקבל עיצוב מאד קומפקטי שחוסך מקום ומפנה נפח העמסה נוסף.

אחד הדברים המעניינים בשת"פ עם הינו הוא הקשר הפוטנציאלי אל טויוטה, שהיא יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם. טויוטה השיקה השבוע את המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה בתולדותיה, אלא שהיא מבוססת, למעשה, על פלטפורמה שלא תוכננה מראש למכוניות חשמליות. כדי לקצר זמן לשוק יכולה טויוטה ליצור שיתוף פעולה עם REE גם סביב כלי רכב קטנים יותר, אשר מיוצרים במספרים גדולים.

טיגואן