שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

REE הישראלית תשתף פעולה עם American Axle האמריקנית

שתי החברות מתכוונות להציג עוד השנה אב-טיפוס ליחידת הנעה חשמלית קומפקטית במיוחד.
AUDI

 

חברת REE הישראלית, שפיתחה פלטפורמה פטנטית להנעה חשמלית של כל סוגי הרכב, הכריזה על שיתוף פעולה חדש עם חברת American Axle שמייצרת בין השאר מכלולי ומערכות הנעה, לצורך פיתוח וייצור של מנוע חשמלי קטן במיוחד שישפר את ההצעה הכוללת של REE.

 

הטכנולוגיה הייחודית של REE, שמאפשרת בניית פלטפורמה שטוחה ולכן גם יעילה מאד לכל סוגי כלי הרכב, מבוססת בעיקר על מתלה פטנטי שמאפשר לדחוס מספר מכלולים קריטיים כמו מערכת הנעה, בלמים ומתלה, אל נפח מאד קטן וצמוד לכל גלגל. American Axle היא ספקית-משנה ותיקה ומבוססת של סרנים ורכיבי מערכת-הנעה אחרים ליצרניות של משאיות וכלי רכב לנהיגת שטח, אבל בשנים האחרונות – מתוך הבנה שהעולם משתנה במהירות, החלו אנשיה לפתח גם מערכות הנעה לרכב חשמלי, בין השאר עבור דגם I-Pace של יגואר הבריטית.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות מרוכז בפיתוח מערכת הנעה חשמלית קומפקטית במיוחד עבור טכנולוגיית REEcorner של REE, ושתי החברות מדווחות שהפיתוח הזה אמור להיות מושלם עד לסוף השנה ולהוות חלק מהפלטפורמה של REE.

 

בחודש פברואר השנה הכריזה REE על כוונתה להתמזג במסגרת עסקת 'ספאק' עם חברה בורסאית אמריקנית, עסקה שתזרים לה 500 מיליון דולר, מהם כ-300 מיליון דולר משותפות אסטרטגיות מעולם הרכב – יצרנית הרכב ההודית הגדולה מהינדרה, וספקית החלקים הגדולה מגנה. לפני שבועות ספורים הכריזה REE על השלמת עסקה עם יצרנית המשאיות הגדולה ביפן – חברת 'הינו' מבית טויוטה, לאספקת פלטפורמת FlatFormer כבסיס לרכבי שירות מודולריים חדישים.

REE היא לא החברה היחידה שפיתחה פלטפורמה שטוחה לרכב חשמלי שאותה היא מציעה לכלל יצרניות הרכב, בתחום הזה בולטת גם חברת הסטארט-אפ 'קאנו', ויצרנית הרכב הצעירה והמתקדמת 'ריביאן'. אלא שאנשי REE טוענים בתוקף שההנדסה שלהם שונה והרבה יותר מתוחכמת מכל דבר אחר שבנמצא כעת.

 

 

שתי החברות לא מסרו פרטים מדויקים אודות טיב הפיתוח המשותף, אבל כן אמרו ש"הצדדים מתכוונים למנף את יכולות שילוב המערכת של AAM ולהתמקד בהפחתת NVH (רעש, רטט וקשיחות) כדי לשלב את יחידות ההנעה החשמליות הקלות והיעילות של AAM, אשר כוללות מנועים מהירים לתוך המודולים המודולריים של REE. טכנולוגיית REEcorner ™ של REE מאפשרת שלדה שטוחה לחלוטין לרכב חשמלי, אשר מתאימה למגוון רחב של אפליקציות.

בהודעה משותפת לעיתונות שפרסמו החברות מצוטט דניאל בראל, ממייסדי REE והמנכ"ל שלה כאומר: "פתרונות ההנעה החשמלית המודולריים של AAM משפרים את היצע המוצרים שלנו עם מערכת קומפקטית מאוד שמאפשרת יותר חופש הנדסה ופונקציונליות ללקוחות העתידיים שלנו. יחד עם הידע הנרחב של AAM בתחום הרכב ונוכחות הייצור הגלובלית שלהם נוכל לדחוף את טכנולוגיית REEcorner עוד יותר".

טיגואן