קנדה תשקיע 2.17 מיליארד דולר באוטובוסים חשמליים ובתשתיות טעינה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

קנדה תשקיע 2.17 מיליארד דולר באוטובוסים חשמליים ובתשתיות טעינה

כדי לצאת מחוזקת ממשבר הקורונה משקיעה ממשלת קנדה את כספי האזרחים שלה בתשתיות צופות פני עתיד. המטרה: ליצור משרות חדשות ולשפר את איכות החיים ביום שאחרי המגפה.
AUDI R8

 

ממשלת קנדה פרסמה לאחרונה תוכנית ענק לקידום ושדרוג התחבורה הציבורית במדינה, בהיקף של כמעט 12 מיליארד דולר קנדי בחמש השנים הקרובות. מתוך סכום זה יוקצו כ-2.17 מיליארד ל"חישמול" צי האוטובוסים ולהקמת עמדות טעינה לצי האוטובוסים החשמליים.

 

קנדה תשקיע 2.17 מיליארד דולר באוטובוסים חשמליים ובתשתיות טעינה

 

במהלך החומש יירכשו כ-5,000 אוטובוסים חשמליים טהורים, ורכש זה – רובו ככולו אצל שלוש יצרניות האוטובוסים הקנדיות, צפוי לחזק את הכלכלה המקומית וליצור מאות משרות חדשות בתעשיית הרכב החשמלי המתפתחת במהירות. המהלך הסביבתי בקנדה הוזנק כבר בשנת 2015 עם תוכנית מענקים ממשלתית לעידוד שיפור היעילות האנרגטית של בתים בקנדה, ובמקביל גם מוענקת סובסידיה ממשלתית לרוכשי כלי רכב חשמליים או דלי זיהום. שיעור כלי הרכב החשמליים הטהורים בצי הרכב הקנדי עדיין לא משמעותי, ועומד על 3% בלבד, אבל זה הרבה יותר טוב מן הנעשה בישראל (מדינה שבה פעלה חברת 'בטר פלייס' שהקדימה את המגמה הנוכחית בעשור שלם), ונתח השוק הזה צפוי לזנק בקנדה בשנים הקרובות.

בחמש השנים האחרונות השקיעה ממשלת קנדה 10.75 מיליארד דולר ביותר מ-1,300 פרויקטים של תחבורה ציבורית ובסלילת יותר מ-240 קילומטרים של רכבת תחתית חדשה ורכבת קלה, 380 קילומטרים של שבילי תחבורה פעילים (נתיבי אופניים והולכי רגל) ורכישת יותר מ-300 אוטובוסים חשמליים.

בנוסף להשקעה הממשלתית הישירה ישקיע 'בנק התשתיות' הקנדי 5 מיליארד דולר בתחבורה ציבורית, מהם 1.5 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות ברכישת אוטובוסים חשמליים ותשתיות נלוות.
רכש של 5,000 אוטובוסים חשמליים נועד, בעיקר, לחזק את התחבורה הציבורית ולעודד את השימוש בה, ובחלקו נועד לחידוש צי רכבי הסעות התלמידים לבתי הספר. תקציב ה"חישמול" כולל גם מענקים בגובה של 50 אלף דולר קנדי לכל עמדת טעינה מהירה (DC) שתוקם במדינה.

מוקדם יותר השנה הציג ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, תוכנית כלכלית לאומית לאור משבר הקורונה, והיא תוכננה כך שתשמש כמנוע צמיחה לחיזוק כלכלת המדינה, עם דגש על יצירת מקומות עבודה חדשים, בין השאר גם בתעשיית הרכב החשמלי המקומית. שלוש יצרניות הרכב האמריקניות הגדולות מייצרות כלי רכב (גם) בקנדה, וגם הן מתכוונות להשקיע, במקביל, בפיתוח מפעלים ואמצעי ייצור של רכב חשמלי. ג'נרל מוטורס, למשל, תשקיע כ-800 מיליון דולר בהקמת חטיבת רכב חשמלי תחת המותג BrightDrop, וזו תייצר שם ואנים חשמליים.

 

קנדה תשקיע 2.17 מיליארד דולר באוטובוסים חשמליים ובתשתיות טעינה

 

במקביל, יצרניות האוטובוסים הקנדיות חתמו על מספר חוזים מעניינים לייצור אוטובוסים וכלי רכב מסחריים חשמליים עבור לקוחות אמריקנים. יצרנית המרכבים הקנדית Lion Electric, למשל, תייצר אוטובוסים חשמליים עבור רשויות החינוך של לוס אנג'לס, וכלי רכב מסחריים עבור ענקית המשלוחים האמריקנית אמזון.