REE חשפה את הנמר החשמלי והאוטונומי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

REE חשפה את הנמר החשמלי והאוטונומי

דגם הקונספט החשמלי והאוטונומי Leopard בנוי על הפלטפורמה הפטנטית של REE הישראלית, ומציג דוגמא לרכב משלוחים עירוני קומפקטי.
AUDI Q4 E-TRON

 

REE אוטומוטיב הישראלית חשפה אתמול (ב') את "הנמר", Leopard, קונספט לרכב אוטונומי חשמלי שמיועד לבצע חלוקת משלוחים עירונית. "הנמר" אמנם נראה כמו כמה עשרות דגמי קונספט דומים שהוצגו בשנים האחרונות, שחלקם אף מיוצרים ומשמשים לצרכים שונים ברחבי העולם, אבל כאשר מציצים אל הבסיס – הפלטפורמה שעליה הוא בנוי – מתגלות פלטפורמת ה"סקייטבורד" והטכנולוגיה הייחודית של REE.

חיצונית, אם מתעלמים מנגיעות עיצוביות ומסכמת הצביעה, Leopard הוא ארגז פונקציונלי על גלגלים עם חלונות מלפנים ומאחור שנועדו אך ורק כדי ליצור לו מראה "שגרתי" ואולי גם כדי לאפשר לו לשמש בעתיד גם להסעת נוסעים. מצד ימין, תלוי כמובן לאיזה כיוון הוא נוסע, מותקנת דלת שגרתית למראה, ובתצורה שבה הוא הוצג יש לו גם חלונות צד גדולים, יפים, ומיותרים לגמרי.

 

REE חשפה את הנמר החשמלי והאוטונומי

 

מה שמיוחד בכלי הזה, פלטפורמת ה"סקייטבורד", כולל מקום לסוללות החשמליות (50 קילוואט שעה בדגם התצוגה, עד 60 קילוואט בגרסה מוארכת), ומה שיותר חשוב – ארבעה גלגלים שמחוברים ליחידות "REEcorner" שבהן משולבים יחד כל רכיבי ההנעה החשמלית וההיגוי, וגם המתלים, הבלמים, ואפילו ה"הילוכים". אנשי REE לא נידבו יותר מידי פרטים אבל לטענתם מדובר בפלטפורמה "חדשה לגמרי", כלומר שזאת אבולוציה של גרסאות קודמות.

במקרה של Leopard ההנעה מבוצעת רק על-ידי צמד הגלגלים האחוריים, אבל הפלטפורמה עצמה מאפשרת הנעה אחורית, קדמית, או לכל הגלגלים. בכל מקרה – כל ארבע היחידות נשלטות מרחוק באמצעות טכנולוגיית drive-by-wire ויכולות להסתובב באופן עצמאי ללא כל קשר ליחידות האחרות.

 

REE חשפה את הנמר החשמלי והאוטונומי

אורכו של הנמר 340 סנטימטרים, רוחבו 140 סנטימטרים, והמרכב שבנוי עליו מסוגל להכיל מטען בנפח של 5 מטרים מעוקבים. המשקל העצמי: כ-2.2 טונות. המהירות המרבית של הנמר מוגבלת ל-96 קמ"ש אבל במציאות הוא מתוכנן לנסוע במהירויות נמוכות באופן משמעותי ומותאמות לנהיגה עירונית בשטחים הומי אדם. סט החיישנים שאמור לאפשר לו לזהות את העוברים והשבים, כמו גם עצמים נייחים וניידים, כולל טכנולוגיות שונות ואחת מהן היא חיישן לידאר (LiDAR). אנשי REE לא פרסמו עדיי מה טווח הנסיעה של הכלי הזה בין טעינות, אבל כן מספרים שהתצוגה הפומבית הפיזית הראשונה של הקונספט שלהם בפני קהל תתקיים בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES שתתקיים בלאס וגאס בינואר 2022.

לא מיותר להזכיר ש-REE חתמה על הסכם חשוב עם יצרנית המשאיות היפנית הגדולה ביותר, הינו, ששייכת לקבוצת טויוטה, ושטויוטה עצמה פיתחה רכב אוטונומי דומה, להסעת נוסעים, על גבי פלטפורמה פשוטה בהרבה. רכב כזה, שאמור היה להישלט על-ידי נהג בטיחות, דרס את אחד הספורטאים באולימפיאדה הפאראולימפית שנערכה השנה בטוקיו.

אנשי REE מתארים את דגם התצוגה ככלי אידאלי לאספקה ​​אוטונומית "לקילומטר האחרון", ובמיוחד ללקוחות שמפעילים ציי רכב כמו חברות משלוחים, קמעונאים וחברות טכנולוגיה שמשתעשעות בבניית פתרונות אוטונומיים.

 

 

כאמור, "הנמר" יוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת CES הקרובה ועד אז אולי נדע אם מדובר בגימיק שנועד להזכיר פעם נוספת את קיומר של REE או שזה כלי שפותח לקראת ייצור מסחרי. אם האופציה הזאת רלבנטית זה בוודאי לא יקרה בישראל, אבל בין האפשרויות היותר סבירות אפשר למנות את מדינת טקסס בארה"ב – שם מוקמים בימים אלה משרדי המטה האמריקני של REE, ושם יש לה גם קשר עם יצרנית המרכבים EAVX, או בבריטניה, שם יש לחברה מרכז פיתוח והנדסה (נוסף לזה שפועל בהרצליה). ל-REE יש גם חברת בת בגרמניה – עוד מקום ייצור אידאלי לכלי רכב, וכאמור, גם קשרים ביפן. אבל ככל שאפשר להבין מן המודל העסקי של החברה היא לא רואה את עצמה כיצרנית רכב אלא כחברת טכנולוגיה שפיתחה פלטפורמה פטנטית ורוצה לספק פיתוחים נוספים שמבוססים על הכישורים ההנדסיים שלה.

לקריאה נוספת:

חברת REE הישראלית קיבלה מממשלת בריטניה 55 מיליון שקלים.

 

סקודה
שינוי גודל פונט
ניגודיות