שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

EcoMotion 2022: השבוע זה קורה!

לאחר שתי שנות קורונה שבהן הוגבל אירוע האוטו-טק החשוב של ישראל למסגרת וירטואלית הוא חוזר בגדול כדי לחגוג עשור של הצלחה בסצינת האוטו-טק של ישראל

 

אקומושן, המסגרת החשובה ביותר של קהילת יזמויות האוטו-טק הישראלית, תקיים השבוע את האירוע המרכזי השנתי שלה החל ממחר (ב') ועד ליום חמישי. השיא, כרגיל, יהיה באירוע המרכזי ובתצוגה שיתקיימו ביום רביעי בביתן מספר 1 של 'אקספו' תל-אביב.

כרגיל בשנים של לפני קורונה – האירוע המרכזי של EcoMotion מאחד על זירה אחת את הסטארטאפים ואת חברות האוטומוטיב והאוטו-טק המובילות בישראל ובעולם סביב אירוע חדשנות בתחבורה. באירוע זה נפגשים מנהלים ועובדים מתעשיות האוטומוטיב, תחבורה, סייבר, תעופה, אנרגיה ולוגיסטיקה – ברובם אנשי חברות סטארטאפ, עם נציגים של יצרניות וחברות טכנולוגיה דומות ואנשי אקדמיה וקובעי מדיניות מן הארץ והעולם.

במקביל לכנס עצמו תיערך כרגיל תערוכה ותצוגות של חברות אוטו-טק, שאליהן נתייחס בכתבה נפרדת, ואל הבמה המרכזית הוזמנו כרגיל כל הפונקציונרים הפוליטיים – מנשיא המדינה ומטה. אבל מי שרוצה לחוש את הרוח האמיתית של 'אקומושן', את "שורשי החוויה" אם תרצו – צריך להקדים ולהתייצב באולם כבר ברגעי הפתיחה, בין 09:00 ל-09:40. את "סשן הפתיחה" המסורתי ינחה מייסד אקומושן, בועז ממו, אשר יגיש בזה אחר זה יזמים שיקבלו "15 שניות של תהילה" כדי להציג את עצמם ואת הציפיות שלכם מהאירוע. ניסיון העבר מלמד שאף נאום או פאנל בהמשך לא משתווה לרגעים האלה.

מיד לאחר מכן יישאו דברים אביתר טרון, מנכ"ל אקומושן, ומאיר ארנון, יו"ר "שבוע אקומושן", ואחריהם – מן הסתם בנאום מוקלט – יברך את באי הכנס נשיא מדינת ישראל, מר יצחק הרצוג.

הפאנל הראשון, בהשתתפות שלושת אנשי אקומושן שכבר התחממו על הבמה יחד עם דניאלה גרא מרגליות, סמנכ"לית חדשנות וניידות חכמה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומורן בוגנים זהב, ראש תחום חדשנות במשרד הכלכלה והתעשייה – יחגוג, בצדק, את העשור הראשון של אקומושן.

הזמן הטוב ביותר לצאת לגיחה קצרה (כ-20 דקות) ולבקר בתערוכה הוא סביב 10:00, מפני שהנאומים הבאים לא יוסיפו כנראה ידע או מידע מקצועי למאזינים. הכוונה כמובן לנאומיהן של שרת התחבורה מרב מיכאלי ושל שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי. כדאי, עם זאת, לשוב ולתפוס מקום לקראת 10:20 כדי להקשיב לווייד שפר מ-MD GM ונצ'רס ולברק הרשקוביץ מ-SDV אנרגיה ושירותי ניידות מחוברים של GM -אשר יספרו על התוכניות של מי שפעם הייתה יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם וכיום רוצה להפוך את כלי הרכב החשמליים ל"שמישים ובר קיימא".

גם ההרצאה הבאה, של ד"ר יאנגצ'ו צ'י – נשיא ומנהל חדשנות ראשי בקבוצת יונדאי צפויה להיות מעניינת. צ'י יתאר את האסטרטגיה של יונדאי, ככל שמותר לו, בנוגע לעתיד הניידות.

הפאנל המקצועי הראשון, שידון בשאלה "האם הגיע סופה של הניידות שמבוססת על דלק מאובנים?" ייערך לקראת 11:00 בהשתתפות עמית הראל מ'דלוייט', ג'פרי בוקוט – מנהל הטכנולוגיה הראשי של ספקית החלקים הגדולה 'ואלאו', דומיניק פרקמן שהיא דירקטורית אחראית על חדשנות וטכנולוגיה בחברת TE Connectivity, ריימונד זנג שאחראי על החדשנות אצל יצרנית הרכב הונדה, ודורון מאיירסדורף – מנכ"ל ומייסד שותף בחברת StoreDot הישראלית.

"איך אפשר להאיץ את האימוץ של כלי רכב מסחריים חשמליים?" עם השאלה הזאת תנסה להתמודד טלי מילר, מנהלת העסקים הראשית של חברת REE, ואחריה יזרקו אותנו גיל שביט – מייסד שותף ו-CBDO בחברת ג'נסל אנרג'י, ואוהד זליגמן, יו"ר יבואנית הרכב ev motors, אל עולם המימן וידונו בטעינת רכב חשמלי מבוססת מימן.

על חיישני לידאר כבר דיברנו? לא? אז הגיע הזמן: אחרי שזכו בחוזה מרשים בהיקף של כארבעה מיליארד דולר (אשר למרבה הצער לא הקפיץ את ערך המניה) יטען עומר קילאף, מנכ"ל אינוביז, שטכנולוגיית LiDAR "הגיעה לנקודת ההטיה" שלה, ואחרי לא מעט שנים של "עינוי סיני" נראה שיהיה מאד מעניין להקשיב לו.

ומה מצבו של הרכב החשמלי? על כך ינסה לענות פאנל מכובד שבו יישבו שרלוט אייזנר – מנהלת הפיתוח העסקי של CEVT, סיימון פרוסט מב.מ.וו, מנו קליינגלד שהוא ה-CIO של חברת VDL, ד"ר עופר דוד – המנכ"ל של ברייטוויי ויז'ן ושחר בן-נון, מנכ"ל Tactile Mobility.

אז אחרי ליידרים, ורכב חשמלי, וחגיגת עשור לאקומושן לא הגיע זמן לקצת רכב אוטונומי? ודאי שכן, וזאת הסיבה שפרנץ סיינטלמי – מנהל התפעול הראשי של LeddearTech מטריח את עצמו עד לישראל, והוא ידבר על האתגרים הקריטיים, וגם על הפתרונות, למערכות סיוע לנהג ולרכב אוטונומי. הפאנל הבא יעסוק בחוויית המשתמש בניידות, וזה נשמע כמו נושא מספיק כללי כדי להעסיק בו פנאל מכובד שכולל את איריס פאפו ממשרד עורכי הדין שיבולת ושות', מיכאל שון איש וולוו, טל קרזיפו סמנכ"ל המוצר של חברת סיפיה, אולריך לודרס מיצרנית החלקים הגדולה קונטיננטל, והאנליסט קרסטן היינקה מחברת מקיזני.

אנשי אקומושן לא חוסכים מאיתנו כל טוב ואחרי כל מה שתיארנו כאן ישנם עוד 14 הרצאות ופאנלים נוספים (!), אבל הסיכוי להחזיק אתכם כאן לא גדול ולכן מומלץ לעיין בלוח הזמנים של הכנס. מהצד שלנו נותר רק לספר שאקומושן הוא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, מנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה (בעבר במשרד ראש הממשלה) ומשרד הכלכלה והתעשייה, והוא קיים כדי "לקדם את פיתוחה של פעילות יזמית רב-תחומית רחבה בתחום התחבורה החכמה ולמצב את ישראל כמובילה עולמית בתחום".

מארגני האירוע מספרים שבשנת 2021 לבדה הושקעו בסטארטאפים בתחום הניידות החכמה בישראל יותר ממיליארד דולר, וזה לא כולל הנפקות בבורסה ועסקאות SPAC. באירוע השבוע צפויים להשתתף יותר מ-3,000 מוזמנים ואורחים שחלקם יגיעו מכ-40 מדינות שונות ברחבי העולם, והם יוכלו לחזות ביותר ממאה תצוגות של מיזמים ישראלים.

סקודה