חדש בברוקלין: שאטלים אוטונומיים

שלב אבולוציוני חשוב בדרך אל הרכב האוטונומי מתקיים במתחמים סגורים, כמו מתחם העסקים הניו-יורקי שבו תפעיל חברת 'אופטימוס רייד' שאטלים לרווחתם של כ-9,000 עובדים במקום
AUDI Q4 SB E-TRON

 

ממש בימים אלה יוכלו הניו-יורקרים יוכלו להתחיל ליהנות משירותי שאטלים אוטונומיים. טוב, לא מדובר בשאטלים שיסיעו תיירים ל'טיימס סקוור' או ל'אמפייר סטייט בילדינג' במקום המוניות הצהובות המפורסמות של העיר, אלא בכאלה שיסיעו עובדי קמפוס עסקי-טכנולוגי שנמצא בברוקלין.

 

 

זהו שירות הסעות ראשון מסוגו במדינת ניו יורק, ומי שתתפעל אותו היא חברת הסטארט-אפ מבוסטון 'אופטימוס רייד' (Optimus Ride). החברה הכריזה לא מכבר שתפעיל את שירות השאטלים המעגלי במתחם העסקים Brooklyn Navy Yard – מתחם בשטח של 1.2 קילומטרים רבועים שבו מועסקים כ-9,000 עובדים ב-400 חברות עסקיות. אופטימוס רייד לא חשפה כמה מכוניות אוטונומיות בכוונתה להפעיל וגם עדיין לא ידוע מה יהיו היכולות הטכניות שלהן. עם זאת, במענה לשאלה של אתר הטכנולוגיה The Verge, אמרו בדוברות חברת הסטארט-אפ ש״הצי במתחם יגדל לאורך תקופת ההטמעה. אנחנו מפעילים מכוניות חשמליות שכונתיות (Neighborhood Electric Vehicles – ל.כ.) שמתאימות לסביבה שבה אפשר לנסוע במהירויות של עד 40 קילוטרים בשעה״.

 

 

אופטימוס כבר מפעילה מספר שירותי שאטלים במתחמים שונים ברחבי ארצות הברית, ולנישה הזאת תהיה ככל הנראה תרומה חשובה מאד באבולוציה של רכב אוטונומי. היתרון של מתחמים סגורים מסוג זה נובע מכך שהם מוגדרים כשטחים בבעלות פרטית, ולכן לא חלה בהם מלוא הרגולציה שקיימת בשטחים ציבוריים. בהודעתה לעיתונות הכריזה אופטימוס רייד שבכוונתה להקים צי שאטלים נוסף בקהילה הסגורה Life Plan בקליפורניה. בנוסף, מספר שבועות לפני כן הכריזה החברה על הסכם הפעלה דומה גם עם חברה שמחזיקה ומתפעלת  מתחם משרדים מחוץ לוושינגטון הבירה.

״העבודה עם המתחם בניו-יורק והמתחם בקליפורניה מאפשרות לנו להמשיך במשימה שלנו – שהיא לשנות את עולם הניידות״, אמר דוקטור ראיין צ׳ין – המנכ״ל ואחד ממייסדי החברה. ״אנחנו גאים מאוד על היותנו חברה ראשונה שמשיקה תוכנית למכוניות אוטונומיות במדינת ניו-יורק״. צ׳י הוסיףן: ״לאחר שהכרזנו על השקת שלוש תוכניות במהלך הרבעון השני של שנת 2019, אנחנו ממוקמים כמובילים בעולם ההסעה האוטונומית במתחמים מגודרים״.

אופטימוס נוסדה בשנת 2015 על ידי דוקטור צ׳ין ורמירו אלמיידה – שניהם יוצאי המכון הטכנולוגי של מסצ׳וסטס (MIT). על פי מאגר הנתונים של Crunchbase, החברה מעסיקה כמאה עובדים, וגייסה עד כה 23.3 מיליון דולרים בשני סבבי גיוס. את סבב ה-A של הגיוס הובילה קרן ההון סיכון הניו-יורקית Greycroft.