אובר מציגה: הזמינו נסיעה בלי טלפון חכם או שם משתמש

אובר הציבה "קיוסק" בשדה התעופה של טורונטו, קנדה, לנוחותם של מי שלא רוצים לחלוק את המידע שלהם עם ענקיות הטכנולוגיה
AUDI Q4 SB E-TRON

 

ענקית שירותי הניידות 'אובר' השיקה בשבוע שעבר שירות חדש בנמל התעופה של טורונטו, קנדה: "קיוסק" – מכונה אוטומטית, שבו אפשר להזמין נסיעה במכונית של אובר – וזאת מבלי להוריד את האפליקציה של החברה לטלפון החכם שלך.

 

 

לכאורה מדובר בצעד אחורה, שהרי חלק לא נפרד מנוחות השימוש בתחבורה חכמה נובע מן העובדה שאנחנו מחוברים למכשירים הניידים שלנו, ושהם גם מספקים לנו – ולמפעילי האפליקציות – מערכת ניווט והתמצאות מובנית. הזמנת מונית באמצעות מערכת שלא מחוברת לטלפון שלנו לא שונה, לכאורה, מהרמת יד ברחוב כדי להזמין מונית מזדמנת.
בפועל קל לראות לא מעט יתרונות לשיטה ש'אובר' מנסה בקנדה, והראשון בהם הוא עבור תיירים מזדמנים שמגיעים לעיר ועדיין לא רכשו חבילת גלישה למכשיר הסלולרי שלהם ואולי גם לא מתכוונים לעשות את זה. לכל "מנותקי הקשר" לא הייתה עד עכשיו ברירה אלא להזמין מונית רגילה בשירותי המוניות של שדה התעופה, אבל כעת 'אובר' משבשת גם את המפלט האחרון של המוניות ומציעה אלטרנטיבה.

סוג נוסף של קהל הם מי שלא מתאים להם להשתמש באפליקציה של 'אובר' ולחלוק איתה מידע אישי, אבל בכל זאת רוצים לנצל את האפשרות ליהנות משירותי ניידות נוחים ופחות יקרים מאשר במונית. לקוחות כאלה, בין אם הם משתמשים או לא משתמשים בטלפונים חכמים, מקבלים מעתה גישה לשירותי הניידות של 'אובר'. יש כמובן גם את מי שלא מתאים להם להיות לקוחות של אובר, או של כל מפעיל אחר, או שאין להם כרטיס אשראי, או שמכל סיבה אחרת אין להם חשבון ב'אובר' – וגם הם יכולים להשתמש ב"קיוסק" של אובר (למשל באמצעות כרטיס חיוב אנונימי נטען במקום כרטיס אשראי).

ישראלים, למשל, אשר נמנעים כיום מלהשתמש בשירותי אובר בגלל המגבלות שמוטלות עליהם על-ידי משרד התחבורה, עשויים להחליט שלא מתאים להם לחלוק מידע אישי עם אובר או להוריד את האפליקציה לטלפון האישי שלהם, רק לצורך נסיעה אחת או שתיים במדינה זרה.

צריך להדגיש ש'אובר' הציעה גם קודם לכן אפשרות להזמין נסיעה ללא שימוש בטלפון חכם, וזאת פשוט באמצעות גלישה לאתר האינטרנט שלהם והזמנת נסיעה. אלא שגם בשיטה זאת הלקוח נדרש שיהיה לו שם משתמש, ויש מי שמעדיפים לשמר את הדיסקרטיות שלהם וטעמיהם איתם.

 

 

מוקדם יותר השנה ערכה 'אובר' תחרות לעיצוב ה"קיוסקים" שלה, והדגם שנבחר נראה – ככל הנראה בכוונה – קצת "רטרו". בכל מקרה, קיוסק ראשון הוצב, כאמור, בשדה התעופה פירסון בטורונטו, ושם הוא "מתחרה" ה"כספומטים" של שירותי הניידות האחרים: רכבות כבדות, רכבות קלות, אוטובוסים וכיוצ"ב. ה"קיוסק" של אובר מבוסס על מסך LCD גדול יחסית, בגודל 32 אינטש, וחלקו התחתון – מסך ההפעלה – הוא פשוט טאבלט iPad Air בגודל 10.5 אינטש. מימין לו מוצב קורא כרטיסים, ואת כל הרכיבים האלה מחבר ומריץ מחשב אישי קטן מתוצרת Dell.

אנוראג אגארוולה, ראש צוות החדשנות של אובר, צוטט כך בהודעה לעיתונות: "ההשראה לקיוסק של אובר הגיעה ממשחקי ה'ארקייד', אשר בהשוואה למחשב אישי מציעים סביבה חברתית מזמינה. תכונה זאת, יחד עם האפשרות להשיג נציג תמיכה אנושי, מכניסה (למערכת) את האלמנט האנושי שרצינו להדגיש". אובר עדיין לא מספרת לנו היכן יהיו מיקומים נוספים שאליהם יורחב הניסוי שלה, או מה התוכניות העתידיות שלהם לגבי מערכות כאלה באופן כללי.