אינוביז תשתף פעולה עם וורון הקוריאנית

אינוביז הישראלית תבנה פלטפורמת נהיגה אוטונומית עם Vueron Tech  הקוריאנית

יצרנית חיישני הלידאר הישראלית תספק חישנים לחברה קוריאנית צעירה שמפתחת תוכנות להבנת הסביבה
AUDI Q4 SB E-TRON

 

חברת אינוביז הישראלית, אשר מפתחת חיישני LiDAR מתקדמים וזולים, תשתף פעולה עם חברת וורון (Vueron Technology) הדרום קוריאנית אשר מפתחת תוכנת זיהוי והבנת הסביבה במטרה להקים יחד פלטפורמת נהיגה אוטונומית מבוססת LiDAR.

 

אינוביז תץשתף פעולה עם ורון הקוריאנית

 

וורון היא בין החברות הבודדות בקוריאה שקיבלו היתר לניסויי נהיגה אוטונומית, ומאז ביצעה נסיעה אחת מתועדת, בת מאות בודדות של קילומטרים, של נהיגה אוטונומית בין הבירה סיאול לבין עיר הנמל החשובה בוסאן שבדרום המדינה. נסיעה זאת יכולה להיחשב לבדיחה ביחס למאות מיליוני הקילומטרים שגמא עד כה צי רכבי הניסוי של גוגל, למשל, אבל מה שמיוחד בה הוא שהיא בוצעה תוך שימוש בלעדי בחיישני לידאר (וכמובן עם נהג אנושי מאחורי ההגה לצורך בטיחות).

 

נסיעה של וורון מסיאול לבוסאן בקוריאה

 

וורון היא חברת טכנולוגיה צעירה, שהוקמה בשנת 2019, והצורך הדדי של שתי ספקיות המשנה האלה די מובן מאליו: אינוביז זקוקה לכמה שיותר לקוחות, בכל רמה, כדי לקדם את החיישן שלה, ואילו וורון זקוקה לחיישנים זולים ואמינים כדי לקדם את הטכנולוגייה שלה. שתי החברות עדיין סובלות מן הדימוי הבעייתי של חיישני ליידאר בתוך כלל "משפחת החיישנים" (שכוללת מצלמות, רדאר, ומספר סוגי אינפרא אדום). לדימוי השלילי של חיישני ליידאר אחראים מצד אחד מחירם הגבוה (לפחות עד שאינוביז נכנסה לתמונה), ומצד שני הזלזול המופגן של אילון מאסק בטכנולוגיה הזאת בעבר.

יחד עם זאת, אם שיתוף הפעולה בין אינוביז לוורון יוכיח את עצמו, ושתי החברות יוכלו לספק פלטפורמה עם ביצועים טובים, מעט מגבלות ומחיר טוב – הרי שיכולה להתקיים פריצת דרך שתסייע לטכנולוגיה בכלל ולשיפור היכולות של מערכות ADAS בפרט.

אינוביז נרשמה לא מכבר למסחר בבורסה בניו יורק באמצעות מיזוג 'ספאק', מה שמילא את קופתה ומאפשר לה מרווח נשימה, ועוד קודם לכן זכתה באהדה רבה של משקיעים חשובים מעולמות האוטו-טק, בהם זוהר זיסאפל, דלק מוטורס, מגנה, דלפי, סופטבנק, סאמסונג ועוד.