אלקטריאון הישראלית תפתח טעינה אלחוטית לדגמי טויוטה

אלקטריאון הישראלית תפתח טעינה אלחוטית לדגמי טויוטה

חברת הסטרטאפ מבית ינאי סיכמה שיתוף פעולה עם טויוטה ועם ספקית המשנה היפנית הגדולה 'דנסו', ונציגיה ישבו בוועדות התקינה שקובעות סטנדרטים לטעינה אלחוטית של רכב חשמלי
AUDI Q4 SB E-TRON

 

חברת הסטרטאפ הישראלית (שנסחרת בבורסה) אלקטריאון וויירלס הודיעה על הסכם אסטרטגי עם יצרנית הרכב היפנית הגדולה ביותר, טויוטה, ועם ספקית המשנה היפנית הגדולה ביותר, דנסו, לפיתוח משותף של טעינה אלחוטית על בסיס הטכנולוגיה של אלקטריאון.

 

אלקטריאון הישראלית תפתח טעינה אלחוטית לדגמי טויוטה

 

שלושת הצדדים להסכם יפתחו יחד את הטכנולוגיה ובפרט ערכה פשוטה וקלה שתותקן בחלק התחתון של כלי רכב קיימים – לא רק מתוצרת טויוטה. בנוסף יבוצע תכנון מראש לשילוב הטכנולוגיה האלחוטית של אלקטריאון בדגמים עתידיים של טויוטה, ואלקטריאון תיקח חלק, יחד עם נציגי טויוטה, בוועדות תקינה בינלאומיות בנושא טעינה אלחוטית לכלי רכב חשמליים.

טויוטה ודנסו יבצעו פיילוט ביפן במטרה להקים קבוצת עבודה של חברות יפניות לקידום פרויקטים בתחום טעינה אלחוטית בתנועה, ואלקטריאון תיקח בו חלק, בשאיפה להקים פיילוט דומה גם בארה"ב או באירופה או גם וגם.
טויוטה נכנסה באחור רב לתחום הרכב החשמלי מפני שההחלטה האסטרטגית של קברניטי החברה הייתה "למשוך" ככל האפשר את הטכנולוגיה ההיברידית שבה היא מובילה עד שתבשיל טכנולוגיית מימן לתחבורה ותהפוך לסטנדרט החדש. לאחר שתחום הרכב החשמלי זינק במהירות בעידוד ממשלת סין ובעקבות 'פרשת דיזלגייט' נאלצו היפנים להדביק את הפער ולפתח במהירות כלי רכב חשמליים טהורים. השקעה מאסיבית בפתרונות טעינה, במידה שהיא תקנה להם יתרון על יצרניות אחרות שפועלות באותם עולמות – יכולה לתקן את הטעות ההיסטורית הזאת עבורם.

מבחינת אלקטריאון מדובר בהסכם החשוב ביותר בתולדות החברה לא בגלל ההיקף הכלכלי שלו אלא בזכות ההכרה של טויוטה וה"חותם" שפעילות משותפת כזאת מטביעה על היכולות של החברה הישראלית. בעקבות הכרה כזאת עשויות יצרניות רכב נוספות להתייחס בכובד ראש רב יותר להצעות של אלקטריאון.

הצלע השלישית להסכם לא פחות חשובה. דנסו מספקת מערכות וחלקים כאלה ואחרים כמעט לכל יצרניות הרכב בעולם, ואם היא תפתח יחד עם אלקטריאון מתקנים או מערכות שיהפכו לסטנדרט בתעשייה היא תקבל גישה אל כל יצרנית שרוצה לבלוט בתחום הרכב החשמלי. זה יגדיל מאד את פוטנציאל המכירות שלה. לאלקטריאון, כמו לכל חברת סטארטאפ, כמעט לא תיתכן ישירה גישה אל יצרניות הרכב מבלי לשלב את הטכנולוגיה שלה במוצר של ספקית משנה.

 

אלקטריאון הישראלית תפתח טעינה אלחוטית לדגמי טויוטה
היות שאלטריאון היא חברה בורסאית שחייבת בדיווחים זהירים, כוללת הודעת החברה לבורסה הבהרה שמדובר בשלב זה במזכר הבנות שיהווה בסיס לסדרת הסכמים מפורטים שאמורים להיחתם בין שלושת הצדדים, ובהם יסוכמו כלל ההיבטים הטכניים של שיתוף הפעולה כמו גם סוגיות הקניין הרוחני וסוגיות עסקיות. "עוד נקבע", נכתב בהודעה, "כי הצדדים יסכימו על התקציב לפיתוח המשותף, לרבות על התקציב שיוקצה לצורך כיסוי הוצאות המחקר והפיתוח של אלקטריאון".

למען הזהירות מוזכר גם ש"טכנולוגיית הטעינה האלחוטית של החברה נמצאת בשלבי הפיתוח והחברה טרם השלימה את פיתוח המערכת. אין כל ודאות כי הפיתוח האמור אכן יושלם, ואם יושלם, מה יהיו תוצאותיו".