אקורד הסיום של אקומושן 7: נקודת מפנה נשית

אירוע הסיום של שבוע אקומושן 2019 הוקדש לקידום נשים בתעשיית האוטוטק והתחבורה החכמה
AUDI Q4 SB E-TRON

 

עיריית תל-אביב, אשר יוצגה על-ידי מחזיקת תיק התחבורה בעיר, סגנית ראש העיר מיטל להבי, ארחה אמש קבוצה של כמאה נשים מקבוצת women in mobility – רובן מן הארץ וחלקן מן העולם – לאירוע הסיום של כנס אקומושן השביעי שנערך השבוע, וזה היה גם המפגש השני של קהילת נשים זאת.

 

 

האירוע, שהופק על-ידי אורלי דהן, מנכ"לית אקומושן ובו נשאה בין השאר דברים ד"ר ענת בונשטיין, יו"ר מנהלת תחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, נערך על גג בניין עיריית תל-אביב  ומטרתו העיקרית – כמטרת הקהילה הזאת – היא לקדם מעורבות של נשים והשתתפותן בכח העבודה בתעשיית האוטוטק הישראלית בכלל, ותעשיית התחבורה החכמה בפרט.

אורלי דהן פתחה ואמרה שרק 20% מכלל עובדי ומנהלי התחום הזה בישראל כיום הן נשים, והיא קראה לנשים לא רק להצטרף לתחום אלא לא לפחוד לעמוד בקדמת הבמה. לדבריה, בין 4,000 המשתתפים ו-650 הסטאט-אפים שהופיעו השבוע בכנס השביעי של אקומושן נמצאות לא מעט נשים מובילות בתעשייה, בהן סטפני ווקס מיוזמת 'קונקט' של פולקסווגן, מיכל וקרט וולקין (אשר הנחתה פאנל השקעות באוטומוטיב עם משקיעים מן החברות LG, וולוו ויונדאי), דומיניק פרקמן מחברת TE ועוד.

לא מיותר להזכיר שהמוטו המרכזי של כנס אקומושן השביעי הוא "לקראת נקודת מפנה", וגם בתחומי ההשפעה של נשים על תעשיית הרכב והתחבורה נחוץ מפנה מגדרי מהיר, וזאת לכל הפחות בשני מובנים. ראשית לכל, למרות מספר נשים פורצות דרך – תעשיית הרכב התאפיינה לאורך 130 שנותיה הראשונות כ"תעשייה גברית" – בין השאר בגלל העומס הפיזי והטכני בתחילת הדרך, ומגבלות תרבותיות (בעיקר דתיות) שעדיין מתקיימות במדינות קיצוניות. כיום עוברת תעשיית הרכב מפנה דרמטי בדרכה להפוך להיות תעשיית תחבורה וניידות, כך שהחלק היחסי של "ברזלים" (שגם בו אין כל מניעה להעסקת נשים) הולך ומצטמצם. לעומת זאת, הנתח היחסי של תכנות, אלקטרוניקה, תוכן, ובעיקר ניהול – הולך וגדל.

שנית, ככל שהאתגרים שניצבים בפני תעשיית התחבורה קשורים לניידות, לוגיסטיקה והתאמת פתרונות לצרכי היום יום האנושיים, כך מתבטל כל הבדל מגדרי בצד של העוסקים במלאכה בתעשייה עצמה, וניכרים הפערים והצרכים להתייחסות שלה אל זויות ראיה נשיות, אשר נעדרו ממנה עד עתה.

 

משמאל לימין: אורלי סול דהן, מיטל להבי, ד"ר ענת בונשטיין, שרון הרשקו

 

מיטל להבי דיברה על צורך בהכלה של סוגי תחבורה נוספים וחשיבות השילוב של נשים בעמדות מפתח בתעשייה זאת כבר בשלבי התכנון. זאת, לדבריה, כדי שתשתיות יותאמו לצרכים מיוחדים של נשים. להבי גם הציגה את שרון הרשקו אשר עומדת בראש תחום התכנון וההשקעות של עיריית תל אביב. ד"ר ענת בונשטיין שיתפה את הנשים הנוכחות בסיפור האישי שלה החל מתחילת דרכה ב"עולם של גברים", וקראה להן להצטרף למהפכת התחבורה החכמה ו"לעשות את הדברים בדרך שלהן".

בהמשך השנה מתוכננות מספר פעילויות נוספות שממוקדות בקהל נשי, ובהן יריד תעסוקה במסגרת אקומושן וכן אירוע באוניברסיטת תל אביב, ביוזמת ד"ר עלית אופנהיים – מנהלת מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה, אשר נועד לחשוף את תחום התחבורה החכמה בפני סטודנטיות ולאפשר מפגש בין נשים מדיספלינות שונות באקדמיה לבין נשים שמכהנות בתפקידי מפתח בתעשייה.

 

צילומים: כפיר סיוון, יח"צ / אקומושן