ב.מ.וו. מבטיחה אב טיפוס לסוללת מצב מוצק עד לשנת 2025

המרוץ אל סוללת הרכב האופטימלית נמשך, ויצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו. מצטרפת לחגיגה עם הכרזה אודות כוונה להציג סוללות מצב מוצק עד לשנת 2025 ולהכניס אותן לייצור לפני שנת 2030.
AUDI Q4 SB E-TRON

 

בהודעה לעיתונות שפרסמה השבוע יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו. היא מבטיחה שבדור הבא של מכוניות חשמליות מתוצרתה, שיושק לקראת סוף העשור הנוכחי, יחליפו "סוללות מצב מוצק" את סוללות הליתיום-יון שמשמשות אותה כיום גם במכוניות חשמליות וגם במכוניות היברידיות-נטענות.

 

 

"סוללות מצב מוצק" נקראות כך מכיוון שהאלקטרוליט שבתוכן מוצק, וזאת בשונה מן החומר האלקטרוליטי הנוזלי שמשמש בסוללות ליתיום-יון וברוב סוגי הסוללות האחרות כיום. סוללות כאלה הן בראש ובראשונה עמידות יותר לשינויי טמפרטורה וחסינות יותר מפני בלאי שנגרם כתוצאה של טעינות ופריקות מרובות, ולא פחות חשוב – צפיפות האנרגיה שלהן גבוהה בעשרות אחוזים, לכן הן יכולות להיות קטנות וקלות יותר – עניין שאי אפשר להפריז בחשיבותו כשמדובר בכלי רכב.

ב.מ.וו. נמצאת בקבוצה גדולה ומכובדת של חברות וארגונים שמתאמצים לפתח סוללת "מצב מוצק" יעילה ומתאימה לשימוש בכלי רכב, ויחד איתה נמצאות שם כמעט כל יצרניות הרכב הגדולות, וחלקן אף רכשו אחוזי בעלות בחברות שונות שמפתחות את הטכנולוגיה הזאת.

ב.מ.וו. מתכוונת לבנות מפעל מיוחד לייצור אבות טיפוס של "מודולים ומערכות סוללה חדשניים", וכן להתמקד במחזור של סוללות שלמות ושל "חומרי סוללה", תוך כדי פיתוח סוללות שניתנות ל-100% מחזור. אנשי ב.מ.וו. מאמינים שהם יחזיקו בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בחזית זאת, וטוענים שהם "מעורבים במחקר, פיתוח ותיעוש של ייצור סוללות בגרמניה יותר מכל יצרן רכב אחר"