גיל גולן מונה לסגן נשיא בג'נרל מוטורס

גולן מעתה הוא הישראלי הבכיר ביותר בתעשיית הרכב העולמית. יהיה אחראי על פיתוח הטכנולוגיות הקריטיות לעתידה של יצרנית הרכב האמריקנית הגדולה ביותר
AUDI Q4 SB E-TRON

 

גיל גולן, אשר מנהל חלקים קריטיים בפעילות של ג'נרל מוטורס בישראל מזה יותר משני עשורים, מונה כסגן נשיא ביצרנית הרכב האמריקנית הגדולה ביותר, ואחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם. גולן יעמוד בראש ארגון גלובלי חדש שאחראי לפיתוח טכנולוגיות תקשורת וממשק נהג בתא הנוסעים.

גולן החל את דרכו עם ג'נרל מוטורס בחברת יוניברסל מוטורס, יבואנית קבוצת ג'נרל מוטורס לישראל (שבה מחזיקה היצרנית 10%), וב-14 השנים האחרונות ניהל את מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל – שהוא מרכז הפיתוח הגדול והחשוב ביותר של יצרנית הרכב האמריקנית מחוץ לארה"ב. בשנתיים האחרונות, בעקבות החלטת מנכ"לית החברה, מארי בארה, הוגדל המרכז הזה באופן משמעותי, ובחודשים האחרונים עבר לקומפלקס גדול בהרצליה, בתוך כדי גיוס מאות עובדים נוספים. כיום מעסיק מרכז זה כ-800 עובדים.

במסגרת תפקידו החדש יהיה גולן אחראי בין השאר על שיתופי פעולה עם חברות וסטרטאפים כמו גם על קידום הפיתוח של טכנולוגית מימן ואף ינחה את קרן ההשקעות התאגידית (CVC) ואת ארגון המיזוגים וההשקעות (M&A) של החברה.

מרכז הפיתוח הישראלי של ג'נרל מוטורס אחראי בין השאר על פיתוח מערכות סיוע לנהיגה, מערכות וטכנולוגיות לרכב אוטונומי, תוכנות לרכב חשמלי ועוד, ונחשב לאחד מעמודי התווך לעתיד יצרנית הרכב הזאת.