גם פורד מתחשמלת. בערך.

פורד חושפת בתערוכת פרנקפורט את הנבחרת ה"מחושמלת" שלה. עדיין לא מכוניות חשמליות אבל הבטחה לחשמול חלקי של כל הצי בתוך כשנתיים
AUDI Q4 SB E-TRON

 

ימי העיתונות של תערוכת פרנקפורט נפתחו, לקראת פתיחת הדלתות לקהל הרחב ביום חמישי, וקשה למצוא אפילו יצרנית רכב אחת שלא מציגה מכונית ובתוכה סוללה ומנוע חשמליים. פורד, למשל, חשפה את מגוון הדגמים ה"מחושמלים" שלה, אשר נועדו בין השאר לגבות הבטחה מוקדמת לפיה יותר מ-50% מכלל המכוניות שהחברה תמכור בשנת 2022 יהיו "מחושמלות".

 

 

ומה ההבדל בין "חשמליות" לבין "מחושמלות"? ההבדל עצום. בשעה שפולקסווגן חשפה את ID3, שהיא המכונית החשמלית הטהורה הראשונה של יצרנית מסה אשר מבוססת על פלטפורמה ייעודית, פורד מציגה רמות שונות של הסבה למכוניות שלה – החל מהיברידיות קלות (Mild hybrid) והיברידיות מלאות, וכלה במכוניות היברידיות-נטענות וחשמליות על בסיס דגמים סדרתיים לא חשמליים. במורד הדרך יהיו גם לפורד מכוניות חשמליות טהורות על בסיס פלטפורמה ייעודית, אלא שאלה יתבססו על פלטפורמת MEB של פולקסווגן במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי החברות.

הבעיה שפורד חייבת לפתור במהירות היא ההחמרה בתקני זיהום האוויר באירופה, אשר גורמים לכך שכל יצרנית רכב שלא תעמוד בהם תצטרף לשלם קנס של עשרות עד מאות אירו לכל מכונית חדשה שהיא תמכור שם. לצורך זה משיקה היום פורד את מה שהיא מכנה "נקודת המפנה", עם דגמים "מחושמלים" וקשר הדוק עם ספקיות טעינה אירופאיות מובילות.
הדגם החדש ביותר של פורד, שגם הוא זוכה לגרסה מחושמלת, הוא הקרוסאובר הקטן 'פומה', ולגביו מספרים אנשי פורד שהוא "הרכב המחושמל ביותר של פורד אי פעם, והפורד הראשון שמציע רכיבים היברידיים מלאים, היברידים-נטענים, והיברידים קלים. בנוסף פורד מציגה בפרנקפורט גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות של 'אקספלורר' החדש יחסית, של 'טורנאו' (הטרנזיט החדש יחסית) פומה ומונדיאו.

פורד פתרונות טעינה

פורד חשפה גם את שיתוף הפעולה שיש לה עם שש ספקיות אנרגיה מובילות מרחבי אירופה, שבמסגרתו היא תספק לכל מי שירכוש מכונית נטענת (חשמלית או היברידית-נטענת) שירותי התקנת של עמדות טעינה ביתיות חזקות במיוחד, בהספק גבוה בכ-50% מן המקובל, אשר יקצרו כשליש ממשך זמן הטעינה.

 

 

החברה פיתחה אפליקציה סלולרית ייעודית ללקוחות שלה אשר תאפשר לבעלי ומשתמשי כלי רכב חשמליים או נטענים לאתר עמדת טעינה, לנווט אליה ולשלם תמורת החשמל שנצרך. לדברי פורד, מדובר בגישה אל רשת הטעינה הגדולה ביותר באירופה מבחינת פרישה נוכחית, עם כ-118,000 נקודות ועמדות, וזאת "רשת הטעינה הציבורית הגדולה ביותר עם כיסוי נרחב בכל רחבי אירופה". המטרה היא שלקוחות יוכלו להשתמש בכל אחת מעמדות הטעינה התקינות "בצורה חלקה", וגם "ליזום ולשלם עבור שירותי טעינה באמצעות מחשבון ייעודי לשיפור חווית הבעלות".