האם MG ZS יהיה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל?

החל שיווקו של MG ZS החשמלי. המחיר: 139,000 ש"ח. הקרוסאובר החשמלי הראשון מתוצרת סין יימכר בקרוב ללקוחות ראשונים בישראל. יבואני MG טוענים שאספו כבר 1,500 הזמנות
AUDI Q4 SB E-TRON

 

חברת לובינסקי, יבואנית MG לישראל, חשפה היום (ה') את מחירו של הקרוסאובר הסיני החשמלי הראשון שישווק אצלנו: ZS, והוא מוצע תמורת החל מ-139,000 ש"ח. במחיר זה כלולה גם העלות של עמדת טעינה ביתית ושני כבלי טעינה להספקים שונים.

 

ZS החשמלי מבטיח טווח נסיעה תיאורטי של 263 ק"מ, כלומר אותו סדר גודל כמו ניסאן ליף, וצריך כמובן לבחון אם טווח הנסיעה הזה יעמוד גם במבחן המציאות הישראלית החמה והממוזגנת. ל-ZS יש סוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 45.6 קילואט שעה, והיא מזינה מנוע חשמלי שמספק 143 כ"ס ו-35.7 קג"מ, כלומר מנוע חזק מזה של ניסאן. יחידת הכח הזאת מאיצה את הקרוסאובר מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות, ואילו משך הטעינה של הסוללה מעמדת טעינה ביתית הוא כ-7 שעות (טעינה מלאה). בעמדת טעינה מהירה אפשר לטעון 80% מן הסוללה בתוך חצי שעה.

לובינסקי ו-SAIC (יצרנית הרכב הסינית הגדולה ביותר ובין השאר גם בעלת המותג MG) מציעות 8 שנות אחריות מלאה על הסוללה החשמלית ו-5 שנות אחריות על כלי הרכב עצמו, אבל שתי אלה מוגבלות ל-150,000 ק"מ בלבד.

 

 

ZS מוצע אצלנו בשתי רמות גימור, ורמת הבסיס כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינטש, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אקטיבית, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, זיהוי הולכי רגל, 6 כריות אוויר בטיחותיות, מסילות גג, חיישני חניה אחוריים, בלם יד חשמלי ועוד. תמורת כ-2,000 ש"ח נוספים בלבד אפשר לקבל גם חישוקי גלגלים בקוטר 17 אינטש, קיפול מראות חשמלי, ריפוד דמוי עור, 6 רמקולים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, מצלמה אחורית וגג שמש פנורמי נפתח. בנוסף, רמת אבזור זאת כוללת גם התרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום והתרעה מפני תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור.

 

 

ל-ZS יש תא מטען גדול בנפח 448 ליטר, אורך בסיס הגלגלים שלו קצר יחסית – רק 257.9 ס"מ, אורכו הכולל 431.4 ס"מ, רוחבו 180.9 ס"מ וגובהו 164.4 ס"מ. המשקל הכולל של ZS החשמלי (כולל סוללה) הוא 1,566 ק"ג. לדברי אנשי לובינסקי, יבואני SAIC לישראל, "מאז נפתחה האפשרות לביצוע הרשמה מוקדמת נכנסו כ-1,500 לקוחות לרשימת המתנה לרכב זה". אם כל הרשומים ברשימה יבצעו הזמנות, והסינים יצליחו לספק אותן – ZS יהיה מהר מאד כלי הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל.