האפליקציה של ברגר-קינג: להזמין המבורגר אל הפקק

מזללת ההמבורגרים הבינלאומית המפורסמת החלה פיילוט משלוחים במקסיקו סיטי, העיר הפקוקה ביותר בעולם, במטרה לספק את רעבונם של אלפי נהגים אומללים שתקועים בפקקי תנועה שעות על גבי שעות. בקרוב גם בשנחאי ובלוס אנג׳לס
AUDI Q4 SB E-TRON

 

אנחנו, הישראלים, חושבים שאנחנו יודעים מה זה פקקים, ולפעמים אחנו גם צודקים. דקות ארוכות, לפעמים חלקי שעות של המתנה חסרת תכלית בנתיבי איילון או על כביש החוף, לעיתים גם עם צלילי רקע של צעקות, גידופים וצפצופים, ולפעמים סתם כך עם אותו השיר ברדיו כבר בפעם הרביעית. אלא שהפקקים של גוש דן הם כסף קטן ביחס לעומסי התנועה הכרוניים במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, אשר נחשבת לעיר הפקוקה ביותר בעולם. חברה הניווט 'טוםטום', למשל, בדקה ומצאה שנהג מקסיקני ממוצע עומד כל יום כחמש שעות (!) בפקקי תנועה.

 

 

לנוכח נתונים כאלה לא מפתיע שמקסיקו סיטי היא גם המקום הטבעי ביותר, מבחינת חברת ההמבורגרים הבינלאומית ברגר קינג, לבצע בו ניסוי חדש לשירות משלוחים ייעודי לנהגים שתקועים בפקק. ברגר-קינג מציעה לנהגים האומללים להזמין המבורגר, צ׳יפס ושתייה באמצעות האפליקציה הייעודית שלה, ולקבל את המשלוח ישירות לפקק כאשר הוא מוסע לשם על-ידי שליחים אמיצים שרכובים על גבי אופנועים.

 

 

שמו של השירות של ברגר קינג הוא "The Traffic Jam Whopper״, והוא פותח בעזרת סוכנות הדיגיטל We Believers. בשונה מאפליקציות משלוחי מזון רגילות, אשר מבוססות על מיקום גאוגרפי שבאמצעותו הן מחשבות מאיזה סניף יישלח המשלוח לכתובת המזמין, האפליקציה של ברגר קינג עובדת אחרת. האלגוריתם אוסף נתונים מאפליקציית 'ווייז', מחשב היכן נמצאים בכל רגע נתון האזורים הפקוקים ביותר בעיר, ושולח הודעות והצעות לנהגים שתקועים בהם – בתנאי שהם נמצאים ברדיוס של עד שלושה קילומטרים מאחד מסניפי החברה, ושמשך הזמן אל הלקוח לא עולה על חצי שעה.

 

מנתונים שפרסמה ברגר קינג עולה שכבר בשבוע הראשון של הפיילוט שלה זינק שיעור המזמינים באפליקציה ב-63%, ומספר בעלי הטלפונים שהורידו את האפליקציה הוכפל פי 44 (!) בהשוואה למספרם לפני הפיילוט. לפי העיתון האמריקאי 'דיילי הארלד', בברגר קינג אומרים שבעתיד צפוי השירות שלהם להתרחב גם לערים פקוקות אחרות, בהן לוס אנג׳לס שבקליפורניה ושנחאי בסין.

״אנחנו עושים אנליזה לנתונים היסטוריים של אפליקציית הניווט 'וויז', וזאת כדי שנוכל לחזות היכן יעמדו הפקקים״, סיפר גוסטבו לוריה, אחד ממייסדי We Believers, לכתב העיתון. ״אנחנו משתמשים בנתונים כמו מהירות ממוצעת, אורך הנסיעה, סטיות אפשריות מהכביש הראשי ומרחק ממסעדת ברגר-קינג כדי לזהות אזורים שבהם השירות יכול לעבוד בצורה טובה. זאת פשוט הזדמנות נפלאה עבור החברה למצוא מקור הכנסה חדש, ולהעניק שירות לנהגים הרעבים שתקועים בפקקים״.

 

 

צילומים: ברגר קינג / יח"צ