חגיגת אוטו-טק ישראלי: אחרי האירוויזיון מגיע כנס אקומושן

האירוויזיון נגמר, מתחילה החגיגה האמיתית: כנס אקומושן השביעי יכבוש בעוד שלושה שבועות את גני התערוכה בתל-אביב
AUDI Q4 SB E-TRON

 

בשנת 2019 אין עוד צורך להזכיר את המקום המרכזי של קהילת האוטו-טק הישראלית בסצינה העולמית של תעשיית הרכב והתחבורה, או את העובדה שהמשקל הסגולי של המדינה הקטנה שלנו בתחום הזה גדול בהפרש ניכר ביחס לכל מדינה אחרת בעולם. אבל למה שפעם היה בלתי נתפש, וכיום הפך למובן מאליו, יש כעת ביטויים מוחשיים פומביים למדי, כמו העובדה שהכנס השנתי של קהילת אקומושן ייערך בתחילת יוני זו השנה השביעית ברציפות, ובמתכונת הרחבה ביותר מאז ומעולם.

 

 

אירועי אקומואושן 2019 יתפרשו השנה על פני שבוע שלם, בשבוע השני של יוני. האירוע המרכזי ייערך ב-11 ביוני באולם מספר 1 של 'אקספו תל-אביב' (שזה השם המוזר של מה שכולנו מכירים כ"גני התערוכה" בתל-אביב, והמקום שבו נערך בשבוע שעבר ה'אירוויזיון') ואפשר לכרוך בהם גם מסיבות עיתונאים עצמאיות שיקיימו מרכזי הפיתוח של חברת 'הרמן' ושל רנו-ניסאן.

כרגיל, באירוע המרכזי של קהילת האוטו-טק הישראלית יוצגו החידושים האחרונים מתחומי הרכב והתחבורה החכמה וייערכו מפגשים בין מאות בעלי תפקידים מחברות בינלאומיות לבין יזמים, משקיעים, חברות סטארט-אפ וחברות מבוססות. הנרטיב המרכזי של אירוע אקומושן 2019 מוגדר כ"נקודת המפנה" -Tipping Point – להטמעת הטכנולוגיה הזאת בכלי הרכב ובמערכות התחבורה בעולם וגם בישראל.

בהודעה לעיתונות שמקדימה את האירוע מצוטטת אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן: "השנה, יותר מתמיד, אנחנו יכולים לראות את הדרך שקהילת אקומושן עשתה: מקהילה קטנה, עם מספר יזמים ישראלים, הפכנו לקהילה גדולה ובינלאומית שיוצרת שיתופי פעולה והסכמים משמעותיים בתחום. אפילו כעת עדיין אי אפשר לראות את המבנה הסופי של התעשייה… (אבל) השנה אנחנו מתקרבים לנקודת האל-חזור עבור תעשיית הרכב הישראלית. אנחנו קרובים מאוד לקצור את הפירות עליהם עמלנו כקהילה, ולהפוך את ישראל לשותפה אמיתית בעולם התחבורה החכמה הבינלאומי".

בכנס השביעי של אקומושן צפויים להשתתף יותר מאלף (!) אורחים מחו"ל אשר מייצגים מאות חברות בינלאומיות, וסביב הכנס צפויות הכרזות של חברות ישראליות ובינלאומיות מתחום האוטו-טק. בפאנלים השונים ישתתפו בין השאר בוריס שולקין – סגן נשיא חברת 'מאגנה' – אחת מספקיות המשנה הגדולות של תעשיית הרכב, נאצ'ו חימאנס – מנכ"ל ענקית הנפט BP באירופה ובמזרח התיכון; טאקו אסאמי – סגן נשיא ביצרנית הרכב רנו-ניסן-מיצובישי; אלכסנדר וירוס, מנכ"ל ענקית הרכבות הצרפתית SNCF; אנטון סילסרב, ראש תחום ההנדסה בחברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר ברוסיה – 'יאנדקס'; סקוט קורווין מנהל תחום עתיד התחבורה בחברת האנליסטים 'דלויט'; קויצ'י נאראסקי מענקית הביטוח היפנית (הצעירה) Sompo CDO ומיסקה האקאלה – מנכ"ל סוכנות הסחר הבינלאומי לקידום השקעות בהלסינקי, בירת פינלנד.

 

 

אין טעם לסקור את הרשימה הארוכה והמכובדת של כל החברות הבינלאומיות והישראליות שצפויות להשתתף בכנס, קל יותר לעשות את זה באתר של אקומושן, אבל לא מיותר לתת "טעימה" קטנה של חמש מתוך החברות הרבות שתופענה בכנס. חברת יאנדקס, שמתמחה בין השאר בלמידת מכונה, תדגים באקומושן את טכנולוגיית הרכב האוטונומי שלה עם מכונית שתנהג את עצמה בעצמה ברחובות תל אביב. חברת NFT, אשר מפתחת כלי טייס חשמלי שממריא ונוחת אנכית, ויכול לנסוע על כבישים ציבוריים, תציג את היכולות שלה בתחום בינה מלאכותית לטיסה אוטונומית.

 

 

חברת 'סילנטיום', שמתמחה בבידוד רעשים באמצעות טכנולוגיה עם השם הסקסי והקליט "התאבכות גלים הורסת" – תציג באוקומושן מודל חדש שאותו היא מכנה PSB: "בועת שקט אישית" לכל נוסע ברכב, טכנולוגיה שצפויה לזכות לפופולריות רבה בתחבורה ציבורית, תחבורה משתפת, ואולי גם בקרב זוגות נשואים.
הסטארט אפ הצעיר AIPARK (שנוסד בשנה שעברה) מתארח בכנס אקומושן בפעם הראשונה אבל בבעלותו מידע זמן אמת על מצב החניה ב-500 ערים ב-15 מדינות באירופה ובצפון אמריקה, ואנשיו יציגו את יכולותיו בתחום מפות חניה בזמן אמת. מידע זה מונגש בעיקר עבור מפתחים ושותפים בתחום הניידות.
חברת 'במבי דיינמיק' היא סטארט אפ צעיר אשר יציג לראשונה, בחשיפה עולמית, פלטפורמה דיגיטלית גמישה לביטוח של כלי רכב אשר נתפר לפי מידות הכלכלה השיתופית בעידן ברכב האוטונומי. פלטפורמה זאת מאפשרת לחברות ביטוח וליצרניות רכב לתפור ביטוח בהתאמה אישית ללקוחות שלהן בהתאם לאופי השי מוש ברכב.

 

 

ולבסוף, כאילו כדי להוכיח שמכל חגיגת החדשנות הזאת גם נולדים פיתוחים וחידושים שמשמחים את הציבור ובעיקר את המשקיעים, חברת 'סופטוויל', אשר זכתה לחשיפה הראשונה שלה בכנס 'אקומושן' ומקפידה להיות חלק מן הקהילה הזאת באופן עקבי, תסיר בכנס השביעי את מעטה החשאיות מעל פעילות הפיתוח שלה בתחום כלי הרכב החשמליים. החברה ש"המציאה מחדש את הגלגל" עסקה בשנים האחרונות בפיתוח פלטפורמות שמשלבות את רכיבי ההנעה, בלימת זעזועים, היגוי וחישה בתוך הגלגלים של כלי רכב חשמליים. טכנולוגיה זאת חוסכת מקום ואנרגיה, ומאפשרת ליצרניות הרכב גמישות רבה יותר בעיצוב כלי הרכב.

 

צילומים: יאנדקס, NFT, יח"צ