טויוטה משקיעה 600 מיליון $ בפלטפורמת הניידות הסינית דידי

יצרנית הרכב היפנית הגדולה ביותר והמתחרה העולמית הגדולה ביותר של 'אובר', יפתחו יחד פלטפורמת קישוריות לרכב, ויעבדו על פרויקטים בתחום ההנעה החשמלית
AUDI Q4 SB E-TRON

 

יצרנית הרכב היפנית הגדולה ביותר, טויוטה, הכריזה היום (ה') על השקעה בהיקף של 600 מיליון דולר בפלטפורמת הניידות הסינית 'דידי', שבמידה רבה הינה המתחרה הגדולה ביותר של 'אובר' ברמה הגלובלית.

 

 

ההשקעה של טויוטה הינה שלב שני בפרויקט משותף של שתי החברות, לאחר שאת השלב הראשון הן החלו כפיילוט לפני כשנה וחצי. שתי החברות לא מסרו יותר מידי פרטים אודות המיזם – למעט האמירה הכללית שהוא עוסק בתחום ה"ניידות כשירות" (MAAS), אבל אופי הפעילות של 'דידי' – שמקביל בערוצים רבים לזה של 'אובר' ו'ליפט', כולל בין השאר שירותי תחבורה משתפת ולוגיסטיקת משלוחים.

ככל הידוע, הפרויקט המשותף כולל פיתוח פלטפורמה לניהול צי רכב, תחזוקת צי רכב ושירותי השכרת רכב, ושתי החברות הצהירו שיצרנית הרכב הסינית GAC, שהיא שותפתה הסינית של טויוטה, תהיה אחת השותפות הפרויקט זה. סגן הנשיא הבכיר של דידי, סטפן ז'הו, צוטט בהודעת החברה כשאמר: "אנחנו מצפים לשלב את המומחיות של דידי בפעילות ניידות רחבת היקף מבוססת בינה מלאכותית ואת המומחיות של טויוטה שמובילה בתחום הקישוריות לרכב כדי לבנות את הדור הבא של מסגרת תחבורתית לערים ברות קיימא".

לדידי יש קשרים עסקיים עם מספר יצרניות רכב, ובשנה שעברה היא יזמה הקמה של "ברית חוצה מגזרים" של מספר שחקניות מרכזיות בתחומי הרכב, התחבורה החכמה והניידות בסין ומחצה לה. בברית זאת חברות בין השאר פולקסווגן, טויוטה, רנו-ניסאן-מיצובישי, שתי יצרניות הרכב הסיניות הגדולות ביותר – SAIC ן-BAIC, וכן היצרניות הסיניות GAC, דונגפנג, BYD ו-FAW. מטרת ברית זאת היא פיתוח משותף של פלטפורמה פתוחה לפתרונות עתידיים בתחומי הקישוריות וההנעה האלטרנטיבית.

המהלך של דידי הוא חלק ממגמה רחבה יותר בסין, של יצרניות רכב שמנסות את כוחן בהקמת פלטפורמות ניידות, ומאידך של חברות כמו 'דידי' שנקשרות ליצרניות רכב כדי לפתח יחד כלי רכב מותאמים במיוחד לשירותי ניידות. כל זה קורה על רקע פרישת רשת התקשורת הסלולרית מן הדור החמישי, אשר תעצים במידה רבה את הפוטנציאל של קישוריות בין כלי רכב (V2V) ובין כלי רכב לתשתיות (V2X).

סמנכ"ל טויוטה, שיגקי טומויאמה, אמר בהצהרה המשותפת ששיתוף הפעולה ינצל את טכנולוגיות הקישוריות של טויוטה ואת הטכנולוגיה שלה בתחומי הרכב החשמלי. במקביל, טויוטה מתכוונת להקים מיזם משותף בתחום הקישוריות יחד עם לברת 'דנסו' שהיא ספקית המשנה היפנית הגדולה ביותר לתעשיית הרכב.