יונדאי הקימה אקסלרטור וירטואלי לחברות סטארט-אפ

קורונה אילצה את יונדאי להעלות את המאיץ שלה לדיגיטל, והמחזור הוירטואלי הראשון של ZER01NE יוצאת לדרך ומחפש סטארט-אפים שמפתחים פתרונות בעשרה תחומים שונים
AUDI Q4 SB E-TRON

 

יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי, אשר מקיימת מיזמים שונים מול סטארט-אפים מזה קרוב ל-20 שנים, העלתה את המאיץ ("אקסלרטור") הקוריאני שלה, ZER01NE, למרחוב הוירטואלי, ומאפשרת להגיש מועמדות לשת"פ ב-10 נושאים שונים מהיום ועד ל-27 בדצמבר.

 

 

המאיץ ZER01NE של יונדאי פועל בסיאול, קוריאה, מאז שנת 2018 כחלק מ"יונדאי CRADLE" – מרכז החדשנות הגלובלי הפתוח של יונדאי שמפעיל מרכזי חדשנות בעמק הסיליקון שבקליפורניה, ארה"ב, בתל-אביב, בברלין שבגרמניה ובבייג'ינג שבסין. בשנה הקרובה יתווסף לרשת הזאת מרכז חדשנות נוסף שייפתח בסינגפור. מאז הקמתו השתתפו בתוכנית שלו שמונה חברות של קבוצת יונדאי אשר יצרו שיתופי פעולה עם 54 סטארטאפים. עד כה הניב המאיץ הזה 48 פרויקטים משותפים ו-35 השקעות הון בסטארטאפים.

לדברי יונדאי, השילוב של פלטפורמת ZER01NE במארג של CRADLE מניעים יחד "חדשנות משבשת עולמית" באמצעות טיפוח הסטארטאפים המבטיחים ביותר בתוך כדי הבטחת הזדמנויות לשותפויות ולהשקעות אסטרטגיות עם שותפי חדשנות שונים ברחבי העולם. ZER01NE מוגדר על-ידי יונדאי כ"פלטפורמת חדשנות פתוחה שבה נפגשים אנשים עם נקודות מבט שונות כדי לבחון שאלות ולחפש תשובות לשאלות אלה… ZER01NE יוצרת מערכת אקולוגית לכישרונות יצירתיים כמו אמנים, אדריכלים, מעצבים, מהנדסים, מדענים ויזמים, ומהווה זירה לשיתוף פעולה…"

 

 

כמו רוב האקסלרטורים בעולם גם ZER01NE פעל עד כה במרחב הפיזי – עם משרדים, מסדרונות וחללי עבודה משותפים שבהם נפגשו בני אדם ויצרו אינטראקציות שהפכו לרעיונות והאיצו פיתוח. מעבר ממרחבים פיזיים לעולמות וירטואליים מהווה אתגר לא פשוט, לא פתור, ובוודאי לא מובן מאליו. למעשה, אפילו האתגר שמציבה בפנינו קורונה – שמונעת את אותם מפגשים בחללים פיזיים – היא בעיה שמיזם כזה יכול להתחבט בה.

קורונה לא תעצור אותנו

צוותים פנימיים בקבוצת יונדאי, אשר שוקדים על פרויקטים שונים, מגדירים מידי שנה נושאים שמתאימים ל"איסוף רעיונות חיצוניים" ומציבים אותם כמטרות לשיתוף פעולה בינם לבין סטארטאפים. אלא שקורונה, שטרפה את הקלפים לכל העולם, איצלה גם אותם לעבור כעת ממדיום פיזי, בסיאול, לפלטפורמה וירטואלית אשר מאפשרת למיזמים מכל העולם לבחון את התאמתם למה שיונדאי מחפשת.

 

 

התוכנית הנוכחית מבקשת לגייס עד 50 פרויקטים במסגרת המאיץ ZER01NE, וזאת בעשרה נושאים: Data, חווית משתמש, ממשק אדם-מכונה, ניידות, טעינה חשמלית, רובוטיקה, תעשייה 4.0, לוגיסטיקה, בריאות וחומרים. סטארט-אפים יכולים להגיש בקשה למועמדות לפרויקט אחד מבין הפרויקטים האלה, והיא תיבחן על-ידי צוות המאיץ יחד עם צוותים פנימיים של יונדאי שעוסקים בפיתוחים טכנולוגיים. המועמדים חייבים להיות מאוגדים כחברות רשומות והם יכולים, כאמור, להגיש מועמדות מהיום ועד ל-27 בדצמבר.

המיזמים הנבחרים יוכרזו בתחילת פברואר 2021, ובין השאר הם יקבלו מיונדאי תקציב לפיתוח פרויקטים, ובמקביל תיבחן האפשרות להשק'עות ישירות של יונדאי בחברות הנבחרות.