יונדאי ממריאה לאוויר: מקימה חטיבת מכוניות מעופפות

יונדאי היא יצרנית הרכב הראשונה שנכנסת לתחום הרחפנים להטסת בני אדם. מינתה מהנדס בכיר מנאס"א כסגן נשיא בחברה, ומבטיחה "פתרונות שטרם נראו כמותם"
AUDI Q4 SB E-TRON

 

ב.מ.וו. מייצרת מנועי מטוסים מאז שנוסדה, מיצובישי ייצרה מטוסי קרב במלחמת העולם השנייה והונדה מייצרת מטוסי סילון ומנועי סילון, אבל דווקא יונדאי הקוריאנית היא יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שמקימה חטיבת כלי רכב מעופפים.

 

 

בהודעה לעיתונות שפרסמה יונדאי מוקדם יותר השבוע הכריזה יצרנית הרכב הגדולה בקוריאה על מינויו של ד"ר ג'ייוון שין (Jaiwon Shin) מהנדס לשעבר בסוכנות החלל האמריקנית ואיש עתיר זכויות בכל הקשור לפרויקטים של מחקר תעופתי, כמי שיוביל את הקמת חטיבת "המכוניות המעופפות" של החברה.
הצורך בפיתוח רחפנים זולים להטסת בני אדם, שנובע מן הגודש הבלתי נסבל בחלק מעורקי התחבורה בעולם, אינו חדש. כמה עשרות חברות – החל מסטראטאפים קטנים וכלה ביצרניות המטוסים הענקיות אירבאס ובואינג – עוסקים במרץ בפיתוח טכנולוגיות הטסה בתחום זה.

יונדאי ממריאה עם רעיון המכונית המעופפת באמצעות הקמת חטיבה ייעודית, ומספרת לנו ששין, לאחר שעבד בתחום המחקר והפיתוח בסוכנות החלל האמריקנית במשך 30 שנים, "יוביל את עיצוב אסטרטגיית "הניידות האווירית העירונית" בקבוצה יונדאי מוטור". שין מונה לתפקיד סגן נשיא בחברה, והצוות החדש בראשותו "יפתח טכנולוגיות ליבה שתמצב את החברה ככוח המניע של ניידות עירונית, פלח שוק שצפוי להגיע להיקף שוק של 150 מיליארד דולר בשנה בתוך 20 השנים הבאות".

 

X-eVTOL-1 לפי חזונה של חברת אמברר

ההודעה לא מפרטת, כמובן, את תוכניותיה של החטיבה החדשה למעט האמירה הכללית שהיא: "תספק פתרונות ניידות חדשניים וחכמים שמעולם לא נראו בעבר או שמישהו חשב עליהם לפני כן".
אי אפשר לומר שיצרניות רכב אחרות לא חשבו קודם לכן על הרעיון הזה. טויוטה – למשל – מפתחת "מכונית מעופפת" ייעודית לצורך הדלקת הלפיד האולימפי באולימפיאדת טוקיו בשנה הבאה, ענקית הרכב הסינית ג'ילי רכשה את הסטארט-אפ טרהפוגיה (Terrafugia) שמפתח רחפנים להטסת נוסעים, וגם אאודי משתפת פעולה עם איירבס בתחום הזה. אבל, כאמור, יונדאי היא יצרנית הרכב הראשונה שמכריזה על הקמת חטיבה ייעודית ל"מכוניות מעופפות".

 

טרהפוגיה

אנשי יונדאי מסבירים את הצעד שלהם בכך ש"ניידות אווירית עירונית צפויה להקל באופן משמעותי על עומסי תנועה משמעותיים שנגרמים כתוצאה מתהליך העיור במגה-ערים", ואנחנו ממתינים בקוצר רוח ל-i10 המעופפת הראשונה שגם נוחתת בבטחה.