ימאהה פיתחה מנועים חשמליים קומפקטיים לכל סוגי הרכב

בשקט בשקט, מתחת לרדאר, ימאהה מחפשת לקוחות לסדרת המנועים החשמליים הקטנים והחזקים שלה
AUDI Q4 SB E-TRON

 

יצרניות האופנועים לא לגמרי סגורות על המעבר להנעה חשמלית, ובעשור האחרון הן הפגינו פחות חידושים, המצאות והתלהבות מכפי שאפשר היה לצפות. כמעט כל היצרניות הגדולות הציגו אמנם דגמי קונספט לאופנועים חשמליים, ומיעוטן אף מציעות דגמים סדרתיים, אבל הרושם הכללי הוא שמתחת לאפן גדלה תעשיית המיקרו-מוביליטי ומכרסמת ביס גדול בשוק שלהן.

 

 

יותר מכל מוזרה השתיקה הרועמת של ארבע יצרניות האופנועים היפניות הגדולות – הונדה, יאמהה, סוזוקי וקוואסאקי, אם כי נראה שבחודשים האחרונים מתחיל הקרח להפשיר גם אצלן. ימאהה, יצרנית האופנועים השנייה בגודלה ביפן, פרסמה בתחילת פברואר הודעה מעט סתומה לעיתונות שמציגה את כוונותיה הלא ממש ברורות בתחום הפיתוח של מנועים חשמליים. בתחילת יולי היא העלתה לרשת סרטון וידאו שבו היא חושפת טפח מעניין יותר של הפעילות הזאת. מסתבר שמתחת לרדאר ימאהה מפתחת סדרת מנועים חשמליים שמיועדים לא רק לאופנועים וקטנועים, אלא גם לכלי רכב לתחבורה אישית מחד, ולמכוניות חשמליות, אפילו ספורטיביות, מאידך.

 

 

זאת לא פעם ראשונה שימאהה, אשר ידועה בעיקר בזכות האופנועים וכלי הרכב למטרות פנאי וכיף שלה, תייצר מנועים ליצרניות רכב אחרות. כבר לפני שלושה וארבעה עשורים היא ייצרה בקבלנות מנועי בעירה פנימית עבור יצרניות גדולות כמו פורד ועבור עמיתותיה היפניות, והמעבר לעידן החשמל הוא הזדמנות מצוינת למצוא לעצמה לקוחות חדשים.
פיתוח המנועים החשמליים – אשר כוללים בינתיים מנוע קטן בהספק של 35 קילוואט ויחידת הנעה גדולה וחזקה יותר בהספק של 150 קילוואט, החל בחטיבת האופנועים של ימאהה, אך קברניטי החברה זיהו ככל הנראה את הפוטנציאל וכעת הם מחפשים שותפים עסקיים כדי לייצר עבורם יחידות הנעה.

 

 

המהנדס טקאשי הארה, מ"מחלקת ההנדסה השנייה של ימאהה במחלקת פיתוח הרכב", מסביר בסרטון שפיתוח המנועים החשמליים החל בחטיבת האופנועים אך מתאים כעת "לכל יישומי הניידות הקטנים, כולל אופנועים", וש"יחידת ה-150 קילוואט מיועדת ליישומים במכוניות חשמליות".

אנשי החברה אישרו שימאהה כבר "אוספת הזמנות למנוע חשמלי עם ביצועים גבוהים שמסוגל לייצר את יחס ההספק הגבוה ביותר בתעשייה עבור מכוניות וסוגים אחרים של כלי רכב. היחידה הקומפקטית מפיקה תפוקה של עד 200 קילוואט, ומבוססת על רכיבים עם כושר הולכה גבוה וטכנולוגיות יציקה ועיבוד מתקדמות שאותה טיפחה ימאהה במשך שנים רבות… ימאהה תתאים את אב-הטיפוס באופן מדויק לצרכים הספציפיים של לקוחות פרטניים, ותספק (אותו) שתוך זמן קצר בעזרת שימוש בטכנולוגיית ייצור גמישה שהחברה פיתחה בקבוצות המוצרים השונות שלה, כולל אופנועים… בהמשך, ימאהה מצפה להעמיק את הידע שלה אודות צרכי השוק המתפתחים באמצעות התאמת המנוע לדרישות הלקוחות".