לא רק קורקינטים: בירד משיקה כלי אישי דו-מושבי

חברת המיקרו מוביליטי 'בירד' פיתחה אופניים / טוסטוס חשמלי דו-מושבי, ובתוך כדי כך מוכיחה שהיא לא קופאת על השמרים ומפתחת כל הזמן רעיונות חדשים
AUDI Q4 SB E-TRON

 

חברת הקורקינטים הממונעים להשכרה בירד (BIRD) הודיעה שבכוונתה להוסיף להיצע צי הכלים שלה כלי רכב חשמלי אישי דו-מושבי. לדברי החברה, הכלי החדש נקרא ״בירד קרוזר״, והוא עוצב ותוכנן באופן בלעדי עבורה בקליפורניה. ה'קרוזר' צפוי להיות מושק בקיץ הקרוב במספר מצומצם של שווקים, ובהמשך להגיע אל כל השווקים שבהם החברה פעילה, כלומר אולי גם אלינו לישראל – אם משרד התחבורה שלנו לא ימנע זאת מאיתנו.

 

 

בשונה מקורקינטים רגילים שהחברה מפעילה, כמו אלה שמוכרים לנו בתל אביב, הכלי החדש נראה קצת יותר כמו 'טוסטוס' עם מושב כפול שעליו יש מקום למרכיב, נהג, ולמורכב, נוסע. קונפיגורציה כזאת אסורה כרגע לפי התקנות שקיימות בישראל לאופניים ולקורקינטים. לכלי יש רגליות לנהג ולנוסע, וגם – כך עולה מן התיאור של 'בירד' – אופציה לדוושות.  לדברי החברה, 'קרוזר' מיוצר עם "מושב רך", גלגלים גדולים, רחבים, ועם חתך גבוה יחסית, יש לו בלמי דיסק הידראוליים, סוללה גדולה במתח של 52 וולט, ויש לו גם מסך LCD מתקדם ומנוע ייחודי. לפי שעה אנשי בירד עדיין לא מגלים באילו שווקים הם יפעילו את ה'קרוזר' בתחילה, ואם השירות יתומחר במחירים גבוהים יותר מאלה שנהוגים כעת.

 

View this post on Instagram

 

Take a seat—or two. Bird Cruiser, the newest addition to our fleet, is coming this summer.

A post shared by Bird (@bird) on

 

טרוויס ונדר זנדן, מנכ״ל ומייסד החברה, אמר: ״בירד הציגה לעולם את הקורקינטים החשמליים להשכרה, במה שהפך לתופעה בינלאומית שמוציאה אנשים ממכוניות. כדי להאיץ את החזון שלנו, שבו ערים בעולם הופכות יותר חיות, החלטנו לספק כלי מיקרו-מוביליטי חדש וידידותי לסביבה. החל מהקיץ הקרוב, אנשים יוכלו לנוע בערים ביחד, ולא רק בתוך מכוניות״.

באופן מפתיע ומאכזב, אנשי בירד לא פרסמו תמונות של הכלי החדש שלהם כאשר הוא מאוכלס, ובוודאי לא כאשר יושבים עליו רוכב ומורכב, ולכן קשה להעריך את רמת הנוחות של שני מבוגרים בעת רכיבה על הכלי הזה. בעמוד הקרוזר שפתחה החברה באתר שלה נכתב: ״עם מושב לשניים, בירד קרוזר מציע דרך חדשה לגלות את העיר ביחד. גלגלי ה-20 אינטש של הכלי, והמתלים שלו, הופכים את הנהיגה לכיפית ונוחה – בין אם זה בעלייה, בירידה או במישור״.

 

לפני כחודש הכריזה 'בירד' על חידוש אחר בסצינת הקורקינטים להשכרה, תחת השם "Bird One": החברה פיתחה את מה שלדבריה הוא "קורקינט עמיד במיוחד שמבוסס על ניסיון של מאות אלפי השכרות", והיא מציעה אותו ללקוחותיה בשלושה אופנים: בהשכרות רגילות, כמו כל קורקינט, ברכישה תמורת 1,299 דולרים, או בסוג של ליסינג עם תשלום חודשי קבוע, כאשר הכלי נמצא אצל המשתמש באופן בלעדי, כמובן. הקורקינטים האלה לא רק מעוצבים באופן יפה אלה גם צבועים בצבעים ייחודיים שאותם מכנים בחברה "ג׳ט בלאק", "דוב וויט" (יונה לבנה) ו"אלקטריק רוז" ("שושנה חשמלית"), ויש להם טווח נסיעה מוצהר של כ-50 קילומטרים בין הטענה להטענה.

 

 

 

צילומים: יח"צ / בירד