מביאה גאולה לעולם: המידע של אובר מסייע למתכנני ערים ותחבורה

ענקית הנסיעות המשותפת חשפה כלי חדש, המציג נתונים היסטוריים על מהירות נסיעה בערים שונות. נראה כי מדובר בצעד של החברה בנסיון להתפייס עם הרשויות
AUDI Q4 SB E-TRON

אובר משנה את הגישה האנטי ממסדית / אנרכיסטית שלה בחודשים האחרונים, ולאחר תקופה ארוכה שבה הייתה ידועה לשמצה בכל הקשור לשיתוף פעולה עם רשויות רגולטוריות היא מראה סימני "התבגרות" וכמיהה לקשר. ייתכן שהסיבה לכך היא ההנפקה הגדולה של החברה, ואולי ההכרה בכך שאי אפשר, ואולי גם אין צורך, לריב כל הזמן עם העולם. בחודשים האחרונים הרחיבה הנהלת אובר את צוות שיתוף הפעולה עם רשויות אכיפת החוק, ובסיכום 2018 היא סייעה לכ-300 רשויות שונות ב-51 מדינות שונות.

כעת אובר מתחילה לסייע גם לעיריות ברחבי העולם, ולצורך זה רותמת את "הררי המידע" שאספה מלקוחותיה ומנהגיה, כמו גם מפרויקט הרכב האוטונומי שלה. אובר השיקה לפני מספר  ימים כלי חדש שכלול בשירות Uber Movment שלה. שירות זה מאפשר לבחון את זמני הנסיעה הממוצעים בערים שונות ברחבי העולם. כעת נוסף למערכת הזאת גם מצב חדש, שבאמצעותו אפשר לבחון את מהירות הנסיעה הממוצעת. אנשי אובר מאמינים שכלי עזה יכול לסייע רבות למתכנני ערים.

 

לונדון בשירות Uber Movment (צילום מסך)

 

בשלב הנוכחי נמצא הכלי בשלב פיילוט, וככזה הוא מאפשר לבחון מהירות נסיעה ממוצעת בחמש ערים בלבד: ניו-יורק, סיאטל, סינסטי, ניירובי ולונדון. עם זאת, המערכת מתוכנתת כבר כעת להציג בעתיד את המידע אודות 34 ערים שונות ברחבי העולם. מתכנני ערים, ולמעשה כל אחד, יכולים לגלות באמצעות השירות את מהירות הנסיעה הממוצעת בכל רחובות וכבישי העיר לא רק כרגע, אלא גם עם מידע היסטורי שמגלה מה השתנה מאז שאובר החלה לפעול באותה עיר. אפשר גם לפלח את הנתונים על פי יום בשבוע, שעה וכדומה. כך יכולים מתכנני ערים, ואנשי תחבורה, לקבל החלטות מושכלות יותר בכל הנוגע לביקוש לתחבורה במקומות ומועדים שונים, וגם לצרכי עבודות תחזוקה ושיפוץ של תשתיות, או לגבי הצורך בסלילת נתיבים חדשים.

לכלי החדש קוראים "Speeds", ומרגע שמפעילים אותו נמלאת מפת העיר במגוון צבעים. הצבע הירוק מתאר תנועה מהירה יותר ממה שמגודר כ״תזוזה חופשית״ ואילו צבע אדום מעיד על ההפך מכך. בין שני הקצוות האלה קיים ספקטרום צבעים שמתאר מהירויות נסיעה גבוהות יותר או פחות.

באופן לא מפתיע, בבדיקה אקראית של חודש ינואר 2018 בעיר ניו-יורק מתמלא המסך בצבע אדום כהה. לעומת זאת, למעט מספר כבישים קטנים, נראה שנסיעה בעיר ניירובי עוברת בדרך כלל באופן קליל יחסית, כמו גם בכבישים שעוקפים של העיר סינסנטי. לונדון, שידועה לשמצה בפקקים שלה, "מפוצצת" גם היא באדום, בעיקר ככל שמתקרבים לאזורים המרכזיים יותר. בסיאטל, לעומת זאת, אין צבע דומיננטי: ישנם כבישים איטיים יותר ואיטיים פחות.