מחליפו החשמלי של מרצדס ויטו נוסע 405 ק"מ בין טעינות

טעינה מהירה, מגוון תצורות מושבים, מרחב פנים מרשים וחיבור אל רשת של כ-300 אלף נקודות טעינה ברחבי אירופה. נושא האנשים החשמלי של מרצדס ייחשף פומבית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בעוד כשלושה שבועות
AUDI Q4 SB E-TRON

 

 

אם מישהו חשב שכלי רכב חשמליים הם בבחינת חזון רחוק – כדאי שהוא יתאפס על עצמו ומהר. מרצדס-בנץ, שמייצרת לא רק מכוניות פרימיום אלא גם מסחריות קלות וכבדות, אוטובוסים ומשאיות, השיקה היום (ג') את כלי הרכב שיחליף בבוא היום את 'ויטו' (V-Class), וכמיטב המסורת העדכנית אין לו שם פונטי או בעל משמעות אלא רק שלוש אותיות: EQV.

 

 

חטיבת המסחריות של מרצדס רמזה כבר על העתיד לבוא בתערוכת המכוניות של ז'נבה מוקדם יותר השנה, והיא תחשוף את EQV החדש באופן פומבי בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בעוד כשלושה שבועות. במרצדס מבטיחים שמדובר בנושא אנשים איכותי מאד שיציע לנוסעים בו נסיעה נוחה ומרווחת. ממדי הפנים של EQV זהים לאלה של 'ויטו' (V-Class) הסטנדרטי שעליו הוא מבוסס, יש לו שני אורכי בסיס גלגלים (320 ו-343 ס"מ) ושני אורכי מרכב (514 ו-537 ס"מ). EQV מיועד להסיע שישה, שבעה או שמונה נוסעים.

מרצדס כבר ייצרה בעבר גרסאות חשמליות של 'ספרינטר' ושל 'ויטו', אבל בשונה מהן EQV – הדגם החדש במשפחת כלי הרכב החשמליים של מרצדס – EQ – הוא כלי רכב חשמלי ייעודי שתוכנן מלכתחילה ככלי כזה, ולא כזה שהוסב להנעה חשמלית.

הטווח הרשמי של EQV הוא 405 ק"מ בין טעינות, החשמל אגור – כמקובל בימינו – בסוללת ליתיום-יון עם תכולה של 100 קילוואט שעה (שמתוכם אפשר להשתמש בפועל ב-90 קילוואט), והיא ממוקמת מתחת לרצפה גם כדי להותיר כמה שיותר מקום לתא הנוסעים וגם לטובת מרכז כובד נמוך. טעינה מהירה מלאה של הסוללה, מ-10% קיבולת עד 80% – אורכת פחות מ-45 דקות בעמדת טעינה שמספקת 110 קילוואט שעה, אבל טעינת לילה איטית (ובריאה לסוללה) אורכת 10 שעות.

הוואן המסחרי החשמלי של מרצדס שוקל, כולל סוללות, 3.5 טונות, והוא מונע באמצעות הגלגלים הקדמיים. המנוע הקדמי שלו – שמספק 204 כ"ס – מאיץ אותו אל מהירות מרבית של 160 קמ"ש. כמקובל ברכב חשמלי, גם EQV מצויד בבלמים רגנרטיביים שאוגרים אנרגיה בעת בלימה ומוסיפים חשמל לסוללה, ובמצב רגנרציה מרבי כמעט ואין צורך להשתמש בבלמים עצמם, מספיק להרפות את רגל ימין מדוושת התאוצה.

 

 

EQV מצויד במטען חשמלי מקורר שמותקן עליו, עם הספק מרבי של 11 קילוואט שעה, וזאת כדי לאפשר לו טעינה משקע טעינה ביתי או ציבורי. לקוחות מרצדס נהנים מ"חברות" ברשת Mercedes me Charge אשר מאפשרת להם גישה לכ-300 אלף עמדות טעינה שפרושות בכל רחבי מערב אירופה. עמדות אלה מופעלות על-ידי מאות מפעילים שונים – פרטיים וציבוריים, וחברות ברשת מאפשרת ללקוחות להתחשבן באמצעות חשבון אחד. בנוסף, יש ללקוחות גישה לרשת של 400 עמדות הטעינה המהירות של IONITY – מיזם משותף למספר יצרניות רכב ובהן מרצדס, ב.מ.וו, פולקסווגן, פורד ועוד.