נסיעה היסטורית: תחבורה ציבורית ממודיעין אל חוף הים בשבת

לראשונה מאז הקמת העיר מודיעין יוכלו גם מי שלא מחזיקים במכוניות נוסעים להגיע אל חוף הים בשבת הקרובה, ובכל שבת בקיץ הקרוב
AUDI Q4 SB E-TRON

 

אגודת 'נוע תנוע', בשיתוף עיריית מודיעין-מכבים-רעות, יפעילו מחר, לראשונה מעולם, הסעה ציבורית מן העיר אל חוף הים.

לדברי רועי שוורץ, מייסד האגודה, ההסעה מיועדת בעיקר לחיילים שחוזרים הביתה לסוף השבוע, לצעירים שעדיין אין להם רישיון נהיגה, למי שאין ברשותו רכב או למי שמעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית במקום ברכב – אבל כל אלה מנועים מלעשות זאת בשבתות ובחגים.

 

 

 

לדבריו, האוטובוס שיופעל מחר יאסוף נוסעים במודיעין בשלוש תחנות החל ב-11:30 ועד 11:37, וצפוי להגיע אל חוף פלמחים הסמוך לראשון לציון ב-12:10. לאחר מכן יגיע האוטובוס אל מתחם ה'סינמה סיטי' של ראשל"צ, בשעה 12:35. ההסעה בכיוון ההפוך תצא ממתחם הסינמה סיטי ב-17:00, תאסוף את מי שיירצה בכך בחוף פלמחים ב-17:20, ותפזר את הנוסעים בשלוש התחנות במודיעין בין 17:50 ל-18:00.

עלות הנסיעה היא 10 ש"ח לנוסע לכל כיוון, וה"קאטש" היחיד הוא שחייבים להירשם לנסיעה ולשלם מראש באתר האינטרנט של 'נוע תנוע'. נכון לעכשיו אפשר להירשם רק להסעה של מחר, אבל באגודה השיתופית, אשר פועלת ללא מטרות רווח ומפעילה מזה כשלוש שנים מספר קווי אוטובוס בשבת, מבטיחים שהכוונה היא "למסד את הקשר" – לפחות כל עוד שיהיה בו צורך.
אגודת 'נוע תנוע' הוקמה על ידי רועי שוורץ תיכון, והוא מנהל אותה יחד עם נעם תל-ורד ועם ליאור תבורי אשר הקימו, בהתנדבות מערך קבוע של קווי אוטובוס שמאפשר לכל שלולי האפשרות לנוע בתחבורה ציבורית בשבת לעשות זאת.

כדי להשתמש בשירותי האגודה, אשר נכון להיום מפעילה רק קו אחד בין רמת גן לתל-אביב, אבל בעבר הפעילה גם קו בבאר שבע ובעתיד מקווה להרחיב את פעילותה לערים נוספות, יש – ראשית לכל – להצטרף לאגודה בקישור זה, ולהוריד למכשיר הנייד את אפליקציית HopOn לסמארטפון. נדרשת גם הזנת פרטי כרטיס אשראי לצורך תשלום (אשר מבוצע בפועל באוטובוס באמצעות האפליקציה). לדברי אנשי האגודה, המטרה ארוכת הטווח שלהם היא לסגור את הגוף הזה בו ביום שמדינת ישראל תתעשת ותפעיל אלטרנטיבות ראויות וממוסדות.
נוסף למייסד, רועי שוורץ, מימון האגודה עד היום הגיע מליאור תבורי, חבר ההנהלה, מתרומה של קרן נתן קאמינגס, ומגיוס המונים.

 

 

צילומים: יח"צ / נוע תנוע