סופרספורט שפוי: ימאהה R7 נחשף

AUDI Q4 SB E-TRON

אופנועי הספורט הפכו בעשור האחרון לחזקים יותר, מהירים יותר וקיצוניים מאי פעם (וגם יקרים מאי פעם). זה הופך אותן לכלים אידאלים לימי מסלול, אבל פחות לרכיבה יום יומית מה שבא לידי ביטוי גם ברמת המכירות ההולכת וצונחת משנה לשנה. זה נכון בדגמי הליטר פלוס אבל גם בקטגוריית ה-600 העממית יותר. יצרניות האופנועים כנראה הבינו שמלחמות על המסלול מספקות יוקרה, אבל הציבור מחפש אופנועים שפויים יחסית גם בקטגוריה הספורטיבית.

באותו עשור החולף חוללה ימאהה את מהפכה קטנה עם משפחת דגמי ה-MT כשהציעה סדרה שלמה של אופנועים בעלי עיצוב ואופי ספורטיבי במחיר שפוי, ולאח מכן הוסיפה על בסיסם גם דגמי טורינג (טרייסר) מתונים. כעת בימאהה מנסים ליישם את הרעיון גם בתחום אופנוע הספורט, כשהיא חושפת את ה-R7 החדש. ואם השם הזה נשמע לכם מוכר, אז זה המקום להזכיר שזה שמו של האופנוע אותו בנתה ימאהה כדי להתחרות באליפות הסופרבייק העולמית בסוף שנות ה-90, ויוצר במהדורה מוגבלת כדי לעמוד בדרישות ההומולוגציה של האליפות. ה-R7 המקורי אמנם לא הביס את דוקאטי על המסלול, אבל נחשב כיום לאופנוע נדיר ונחשק במיוחד.

 

בחזרה ל-R7 החדש. העיצוב מושקע ובמבט ראשון יכול להטעות שאולי מדובר ב-R6. שמו של האופנוע ממצב אותו נומרית מעל ה-R6, אבל כיוון שמדובר באופנוע ספורט עממי יחסית הוא מסתפק במנוע טווין מקבילי במקום ארבעה צילינדרים בשורה. כמובן לא תופתעו לגלות שמדובר בבסיסו במנוע הימאהה MT07 בנפח 689 סמ”ק עם קראנק של 270 מעלות. נתוני תפוקה נותרו זהים, 74 כ”ס ב-8750 סל”ד ו-6.9 קג”מ ב-6500 סל”ד, כ-500 כ”ס פחות מאופנועי הסופרספורט המובילים בנפח דומה. בימאהה הטוענים שיחידת ניהול מנוע חדשה ושיפור מעברי היניקה אמורים לספק תגובות ואופי ספורטיביים יותר.



השלדה גם היא נלקחה מה-MT07, אך עבר שינוי גיאומטריה קלים לשיפור זריזות ההיגוי, ובין היתר קיצור בסיס הגלגלים ב-5 מ”מ. המזלג הקדמי ההפוך בקוטר 41 מ”מ הוא מתוצרת קאייבה ובעל אפשרות כיוונון מלאה, כשהבולם מאחור מציע אפשרויות כיוון חלקי (עומס קפיץ ושיכוך החזרה). מערכת הבלימה כוללת קאליפרים קדמיים רדיאלים עם 4 בוכנות, כאשר המשאבה המרכזית היא מתוצרת ברמבו. ABS הוא ציוד סטנדרטי אבל באופן מעניין, ומן הסתם גם משיקולי מחיר, ימאהה R7 נטול מערכות עזר אלקטרוניות נוספות. קלאץ’ מחליק הוא ציוד סטנדרטי ב-R7 וכאופציה מוצע גם קוויק שיפטר. משקלו של ימאהה R7 עומד על 188 ק”ג, 4 ק”ג פחות מה-MT07 וכ-15 ק”ג יותר מאשר ימאהה R6 כי משקל קל עולה כסף.

ואם כבר הזכרנו כסף, אז ימאהה R7 יגיע לאולמות התצוגה באירופה בחודש אוקטובר, מה שאומר שבישראל נראה אותו ככל הנראה בתחילת השנה הבאה. נשאר רק לתהות מה יהיה מחירו הסופי לאור התמחור האטרקטיבי של ה-MT07. עם מחיר של כ-60 אלף ש”ח זה יכול להיות להיט נוסף במשפחה.

The post סופרספורט שפוי: ימאהה R7 נחשף first appeared on TheDoo.