ערכת השבבים של אוטוטוקס הישראלית תוטמע אצל שתי יצרניות רכב סיניות

ערכת השבבים של אוטוטוקס הישראלית תוטמע אצל שתי יצרניות רכב סיניות

כנהוג, אוטוטוקס לא מפרסמת מי הן שתי יצרניות הרכב הסיניות הראשונות שאצלן ישולבו שבבי תקשורת ישראלים, אבל דריסת רגל בשוק הרכב הגדול בעולם יכולה להיות פריצת הדרך הגדולה ביותר של החברה עד היום. החברה מגייסת עובדים בסין
AUDI Q4 SB E-TRON

 

אוטוטוקס הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בטכנולוגיית שבבים שמיועדים לתקשורת בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות, הודיעה על השלמת שתי עסקאות עם שתי יצרניות רכב סיניות שירכשו ממנה שבבי V2X. ערכות השבבים יוטמעו במכוניות שישווקו בשוק הסיני בתוך פחות משנה ויגיעו לאירופה בתחילת שנת 2024.

ערכת השבבים של אוטוטוקס הישראלית תוטמע אצל שתי יצרניות רכב סיניות

כנהוג בתעשיית הרכב – אוטוטוקס מנועה מלפרסם בשלב זה מי הן שתי היצרניות הסיניות, לכל הפחות עד שאלה יפרסמו את הדברים בעצמן. הרמז היחיד שאוטוטוקס פרסמה הוא שלאחת משתי היצרניות יש נוכחות פעילה באירופה – אלא שגם מבחינה זאת הרשימה לא מאד קצרה.

עוד קודם לחתימת הסכמים בסין חתמה אוטוטוקס הסכמים דומים עם שש יצרניות רכב אחרות מרחבי העולם. אלא שלכניסה לשוק הסיני יש שתי משמעויות חשובות מאד. ראשית לכל – שוק הרכב הסיני הוא הגדול ביותר בעולם. שנית – בשונה מן המנטליות המערבית, יצרניות רכב סיניות מקבלות השראה זו מזו ולא חוששות לחלוק טכנולוגיה. כפועל יוצא – "רגל בדלת" של השוק הסיני יכולה להתבטא מהר מאד במבול של עסקאות דומות עם מספר רב של יצרניות נוספות – ובסין פועלות יותר יצרניות רכב מאשר בכל שאר העולם. זאת, ככל הנראה, אחת הסיבות לכך שאוטוטוקס ממהרת כעת לגייס עובדים בכלל, ובפרט עובדים רלבנטיים לשוק הסיני.

ערכת השבבים של אוטוטוקס הישראלית תוטמע אצל שתי יצרניות רכב סיניות

אחד הדברים הייחודיים לערכת השבבים של אוטוטוקס הוא ההתאמה לתקני התקשורת השונים שקיימים בארה"ב ובאירופה – טכנולוגיית LTE-V2X שמתאימה לסין ולארה"ב וטכנולוגיית DSRC שנפוצה באירופה. זה חשוב במיוחד לסינים לאור החלטה ממשלתית שהתקבלה שם קצת לפני הקורונה למקד חלק מתעשיית הרכב שלה ביצוא.

ערכת השבבים של אוטוטוקס הישראלית תוטמע אצל שתי יצרניות רכב סיניות

במקביל, ממשלת סין היא המתקדמת ביותר בעולם ביישום תשתיות תקשורת מדינתיות, ובכלל זה גם תקשורת בין כלי רכב לתשתיות. מפת הדרכים הממשלתית, אשר בשונה מאשר בישראל כמעט לעולם לא נותרת על הנייר אלא מיושמת במועדים שנקבעו לה – כוללת הקמת רשת תקשורת מתוחכמת שתהיה המובילה מסוגה בעולם. בכל מקרה, לנוכח אימוץ תקני בטיחות חדשים צפויות רוב יצרניות הרכב בעולם להטמיע מערכות תקשורת V2X עוד לפני שנת 2025.

ערכת השבבים של אוטוטוקס הישראלית תוטמע אצל שתי יצרניות רכב סיניות

לדברי אוטוטוקס, צבר ההזמנות של החברה עוד לפני ההסכמים החדשים עמד על כ-200 מיליון דולר בחוזים לשנים הקרובות. מאז הקמתה גייסה החברה יותר מ-150 מיליון דולר, היא מעסיקה כ-120 עובדים, רובם בישראל וחלקם ביפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת. בימים אלה החברה מגייסת עובדים נוספים.