פולקסווגן בחרה ברכב מסחרי חשמלי כחלוץ הנהיגה האוטונומית

גם בפולקסווגן מניחים שהכח המניע לתחבורה אוטונומית יהיה תחום הניידות השיתופית. I.D. BUZZ יהיה הרכב הראשון בקבוצת פולקסווגן שינהג את עצמו בעצמו.
AUDI Q4 SB E-TRON

 

קבוצת פולקסווגן, שהייתה יצרנית הרכב הגדולה הראשונה בעולם שפיתחה פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים, הודיעה בסוף השבוע שבחרה בגרסה המסחרית של כלי הרכב החשמלי שלה ככלי הראשון שבו תוטמע הטכנולוגיה האוטונומית שלה.

 

 

הכלי – אשר עד היום נודע רק בשם הקונספט שלו – I.D. BUZZ – הוצג בשנים האחרונות כ"יורש המיתולוגי" של פולקסווגן 'מיקרובס' – כלי מסחרי שהתבסס במקור על ה'חיפושית' והתגלגל לימים להיות ה'טרנספורטר' המפורסם של פולקסווגן. באמצעות העיצוב העגלגל והאייקוני הצליחו אנשי פולקסווגן לעשות לבבות לפרויקט החשמלי שלהם באופן כללי, וגם לכלי המסחרי העתידי, אבל מאליו ברור שהוא לא עמד בראש סדר העדיפויות של החברה בתוך כדי מהפכת הרכב החשמלי שעוברת על פולקסווגן.

I.D. BUZZ מנצל היטב את העובדה שפלטפורמת MEB החשמלית והמודולרית של פולקסווגן מטמיעה את הסוללות הכבדות בתחתית הפלטפורמה בעוד ששאר מכלולי ההנעה – בעיקר מנועים חשמליים שמניעים את הגלגלים הקדמיים והאחוריים – תופסים מעט מאד נפח. כאשר "מלבישים" על פלטפורמה כזאת את המרכב הקופסתי של כלי רכב מסחרי נותר שפע של מקום להובלת מטענים ולהסעת נוסעים.

 

 

מרחקי הנסיעה שמבצעים כלי רכב "פרטיים" קצרים בהרבה מאלה של כלי רכב מסחריים, ולכן גם פחות רגישים לגודל הסוללה ולטווחי הנסיעה שהיא מאפשרת. לאור זאת מובן סדר העדיפויות של פולקסווגן שהציגה כבר שלושה דגמים של מכוניות חשמליות שמיועדות לנוסעים אבל טרם הציגה את הגרסה האמיתית של I.D. BUZZ. המסחרי. לעומת זאת, המוטיבציה הכלכלית המשמעותית ביותר מאחורי הפיתוח של כלי רכב אוטונומיים היא שימושים שמבוצעים בימינו על-ידי נהגים מקצועיים יקרים – למשל בתחומי ההסעות וההובלות. אשר על כן – ברור מאליו שפולקסווגן תרצה להטמיע את הטכנולוגיה האוטונומית שלה במקום שבו יהיה לה ביקוש רב יותר, ויהיה מי שמוכן לשלם תמורתה סכומים גדולים יותר.

לאחר שהמועצה המפקחת של הקבוצה אישרה את תוכניות המחקר והפיתוח בתחום הנהיגה האוטונומית הצהירו אנשי מחלקת המסחריות של פולקסווגן שהם אלה שקיבלו את האחריות להטמעת נהיגה אוטונומית חשמלית בקבוצה, אשר לדבריהם "תתרום תרומה חשובה לניידות עירונית ולבטיחות בדרכים".

 

 

אנשי פולקסווגן הציבו את שנת 2025 כתאריך יעד להצגת הטכנולוגיה האוטונומית, וכבר במהלך שנה זאת הם מתכוונים לבצע ניסויי נהיגה על כבישים ציבוריים בגרמניה. תוכניות המו"פ של החברה מבוססות על שני שיתופי פעולה נפרדים עם שתי חברות שמפתחות טכנולוגיה אוטונומית. מצד אחד, פולקסווגן חולקת עם פורד השקעה מצטברת של מאות מיליוני אירו (יותר ממיליארד אירו בסך הכל) בחברת הסטרט-אפ ארגו AI שמתמחה בפלטפורמות תוכנה לנהיגה אוטונומית. פולקסווגן גם איחדה לתוך חברת ארגו את חברת הבת שלה, Autonomous Intelligent Driving, שמתמחה בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית.

בנוסף לפעילות הזאת משקיעה פולקסווגן מיליארדי אירו נוספים בפרויקטים של Car.Software Organization שגם היא מפתחת (במקביל וללא תלות בארגו) תכונות סיוע לנהיגה ונהיגה אוטומטיות (עד ל'רמה 4'). חברה זאת עובדת ישירות עם חטיבת הניידות הפרטית של פולקסווגן.

 

 

מפת הדרכים של חטיבת הרכב המסחרי של פולקסווגן כוללת פיתוח מערכות אוטונומיות לחלוטין והטמעה שלהן בכלים מסחריים שמיועדים לנסיעה עצמית באזורים עירוניים. לא מיותר להזכיר שלפולקסווגן יש גם פרויקט משותף עם 'מובילאיי' הישראלית בתחום הנהיגה האוטונומית, שבו שותפה גם יבואנית פולקגסווגן, חברת צ'מפיון מוטורס. רוב המו"פ של פרויקט זה מבוצע בישראל.

לקריאה נוספת: קבוצת פולקסווגן תשקיע 66 מיליארד דולר ברכב חשמלי