פולקסווגן מבטיחה: טעינה מהירה ו-8 שנות אחריות ל"גולף החשמלית"

פולקסווגן שחררה פרטים אודות ID3 החשמלית החדשה שלה, ומבטיחה 8 שנות אחריות ו-70% שמישות סוללה גם כעבור 160,000 ק"מ
AUDI Q4 SB E-TRON

בתערוכת פרנקפורט השנה, בספטמבר, תחנוך פולקסווגן עידן חדש בתולדותיה כאשר תשיק באופן רשמי את ID3 – הדגם החשמלי הטהור הראשון שלה על גבי פלטפורמת MEB המודולרית והייעודית.

 

כדי להבין עד כמה מדובר במהפכה מבחינת יצרנית הרכב הגדולה בעולם די אם נאמר ששם הדגם, כך לדברי מקורות בחברה, מציין את "העידן השלישי" של המותג הגרמני. לדבריהם, "העידן הראשון" נוצר, כמובן, בזכות ה"חיפושית" ואילו לעידן השני אחראית 'גולף'. פולקסווגן, כחברה, חייבת את כל מה שיש לה לשתי המכוניות האלה, שעל כתפיהן נבנתה מעצמת רכב עולמית, ובהשאלה – ייתכן שהפלטפורמה המודולרית בכלל, ו-ID3 בפרט, הן באמת הבסיס לכל מה שעתיד לבוא.

אנשי פולקסווגן כבר פתחו למכירה סדרה ראשונה של 30,000 מכוניות כאלה, ורשמו הזמנות לכולן ב-29 שווקים ברחבי אירופה, עם כוונה למסור אותן ללקוחות הראשונים כבר בחודש אפריל הבא. נתח הארי של ההזמנות נרשם בגרמניה, נורבגיה, הולנד, בריטניה ושוודיה, ולכל אחת מן המדינות הוקצה מספר פרופורציונלי של מכוניות. בפולקסווגן מתכוונים לייצר 100 אלף מכוניות במהלך השנה הבאה כולה, וכ-110 אלף מכוניות, בממוצע, בכל אחת מן השנים הבאות.

לקראת השקת ID3 בפרנקפורט חשפה לאחרונה פולקסווגן פרטים חשובים אודות הרכיב המסקרן ביותר במכונית הזאת: הסוללה שלה. כפי שפרסמנו בעבר, המכונית תוצע במספר רמות אבזור, ועם שלוש סוללות בעלות תכולות אנרגיה שונות אשר מהן ייגזר, כמובן, מחיר שונה לכל רמה. הגרסה הבסיסית, והפחות יקרה, תימכר עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 45 קילוואט, תאפשר טווח נסיעה של 330 ק"מ בין טעינות, ותעלה באירופה כ-33,000 דולר לפני מיסים או סובסידיות. לגרסה האמצעית, אשר להערכת פולקסווגן תהיה גם הנמכרת ביותר בשלב הראשון, יש סוללה עם תכולת אנרגיה של 58 קילוואט, היא תעלה כ-45,000 דולר לפני מיסים או סובסידיות, וטווח הנסיעה שלה הוא 420 ק"מ בין טעינות. כל 30,000 המכוניות הראשונות שיימסרו ללקוחות יהיו מגרסה זאת. מי שנוסע מרחקים ארוכים או סובל מחרדת טווח, או סתם מי שתמיד מעדיף את הגרסאות המאובזרות והיקרות, יוכל לבחור במכונית עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 77 קילוואט, אשר מספקת טווח נסיעה של 550 ק"מ וצפויה לעלות כ-63,000 דולר.

כעת פולקסווגן מוסיפה פרט מידע חשוב כאשר היא מגדירה אחריות ברורה ותוחלת חיים מינימלית מובטחת לכל הסוללות אשר ישמשו במכוניות משפחתיות מתוצרתה. לדברי פולקסווגן – החברה מתחייבת למינימום 70% מן השימושיות של הסוללות גם לאחר 160,000 ק"מ או שמונה שנים, ואלה נתונים שאמורים לספק בהחלט את מי שמבצע עד 20,000 ק"מ בשנה. המשמעות היא שגם בסוף התקופה, עם מכונית בת 8 שנים, טווח הנסיעה המובטח לא יפחת מ-230 ק"מ בגרסה הבסיסית או 385 ק"מ בין טעינות בגרסה היקרה יותר. חשוב גם לזכור שבתוך 8 שנים צפוי מחיר הסוללות לרדת באופן משמעותי, כך שההחלפה שלהן עשויה להיות לא יקרה בעליל.

 

.

 

חידוש מאד חשוב נוסף הוא שסוללת הליתיום-יון של ID3 הונדסה כדי לאפשר לטעון אותה ממטען מהיר בהספק של עד 125 קילוואט שעה – וזאת עוצמת טעינה גדולה יותר מכל מכונית חשמלית אחרת שאינה מכונית פרימיום (כמו טסלה או אאודי). כך, בתוך חצי שעה אפשר להוסיף טווח נסיעה של כ-260 ק"מ. עם זאת, טעינה מהירה לא מוסיפה חיים לסוללות, לכן רוב המשתמשים יעדיפו לטעון אותן במטענים ביתיים במשך הלילה, או במקומות העבודה במשך היום. טעינה "רגילה" של הסוללות תבוצע ממטענים בינתיים בהספק של 11 קילוואט שעה במתח של 230 וולט. להערכת פולקסווגן, כ-50% מפעולות הטעינה יבוצעו בבתים, כ-25% בעמדות טעינה ציבוריות (למשל בחניות ציבוריות או בקניונים ובתי עסק), 20% במקומות העבודה, ורק כ-5% בעמדות טעינה מהירה, אבל אלה כמובן נתונים כלל אירופאים שלא מעידים על מה שעשוי להתקיים בישראל.

אחת ההבטחות החשובות של פולקסווגן עם המכונית הזאת היא לרמת שימושיות גבוהה: ממדי המכונית מעט יותר גדולים מאלה של הדור הנוכחי, השביעי, של 'גולף' (410 ס"מ אורך, 180 ס"מ רוחב, 153 ס"מ גובה, כלומר רוחב דומה, גובה גבוה ב-1.7 ס"מ ואורך ארוך ב-15.5 ס"מ) – אבל המרחב הפנימי שקול לזה של מכונית משפחתית גדולה כמו פאסאט.