פורד תשתמש במובילאיי בדור הבא של כלי רכב מתוצרתה

הדור הבא של כלי רכב מתוצרת פורד יכיל את מעבדי EyeQ3 ו-EyeQ4 של מובילאיי במרכז פלטפורמת מערכות הסיוע לנהג, וכבסיס לאוטונומיה ברמה 1 וברמה 2.
AUDI Q4 SB E-TRON

 

פורד, יצרנית הרכב האמריקנית השנייה בגודלה, הכריזה אתמול (ב') על כוונתה להטמיע את הטכנולוגיה של מובילאיי הישראלית, ובפרט את שבבי EyeQ מדורות 3 ו-4 שעליהם היא מותקנת, במערכות הסיוע לנהיגה שלה.

 

 

פורד הייתה בין יצרניות הרכב הראשונות ששיתפו פעולה עם מובילאיי בתחילת דרכה, אלא שכעת, כפי שאומרים אנשי פורד, מדובר לא רק בהרחבת מערכת היחסים בין שתי החברות אלא בסוג של בחירה בלעדית במובילאיי. כמו בעבר, וגם מול יצרניות רכב אחרות, מובילאיי אמנם מפתחת את הטכנולוגיה ישירות מול פורד אבל תבצע את האינטגרציה של הטכנולוגיה ברכב באמצעות ספקית משנה של פורד.

שני דברים בולטים ומעניינים מאד בהכרזה של פורד, והראשון בהם חשוב מאד לתדמיתה של מובילאיי, אשר שייכת כידוע לאינטל. פורד תדגיש את שם המותג של מובילאיי בעת שימוש של נהג במערכת המולטימדיה שמותקנת בכלי הרכב. בכך, מצד אחד, פורד תדגיש עבור הלקוחות את עצם הימצאותה של טכנולוגיית בטיחות ברכב שלהם, ומצד שני תעשה שירות גדול למיתוג של מובילאיי. הדבר המעניין הוא שמובילאיי, מיומה הראשון, בנתה את עצמה בסגנון של המוטו של אינטל "Intel inside", ותמיד רצתה להיות "Mobileye Inside".

הדבר השני, החשוב יותר, הוא שפורד לא רק מטמיעה את הדור הנוכחי של מעבדי מובילאיי, EyeQ3, ולא רק מחויבת לדור הבא של מעבדי EyeQ4, אלא גם לוקחת חלק באסטרטגיה הקריטית יותר של מובילאיי כאספנית מידע (DATA). זאת במסגרת פרויקט שמכונה Roadbook אשר אוגר את הררי המידע שמצולם במצלמות מובילאיי ממאות אלפי כלי רכב לצורך יצירת מפה דיגיטלית מפורטת ועדכנית של כבישי העולם.

 

 

כל המערכות הקיימות של מובילאיי, כולל אלה של EyeQ4, תומכות במערכות הסיוע לנהג המקובלות – התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית, זיהוי נתיבי נסיעה, שמירת נתיב, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים וכיוצ"ב, ומאפשרות אוטונומיה ברמה 1 וברמה 2, כלומר אוטונומיה מינימלית. טכנולוגיית Roadbook, לעומת זאת, היא שלב הכרחי חשוב לקראת הדרגות הבאות של נהיגה אוטונומית, שהשלב הראשון שלהן יהיה "נהיגה ללא ידיים".

מובילאיי לכל העולם

 

אנשי פורד מצהירים שהיקף שיתוף הפעולה עם מובילאיי הוא לא רק בלעדי אלא גם גלובלי, כלומר שמערכות מובילאיי יותקנו בכל מחזור החיים של הדור הבא של רכבי פורד בכל העולם, כחלק מחבילת הסיוע לנהג של פורד שמוצעת כיום תחת השם המסחרי Co-Pilot360. הבחירה במעבדים של אינטל ומובילאיי מאפשרת לפורד לבצע בהם "פיוז'ן" של מספר חיישנים, כלומר לקבל מידע על סביבת המכונית לא רק מן המצלמות של מובילאיי אלא גם – למשל – מחיישני ליידר, מכ"ם ואינפרא-אדום.