פירסט ווי טייק ברלין: גרמניה מאפשרת שימוש בקורקינטים חשמליים

גרמניה צפויה לאשר בחודש הבא את השימוש בקורקינטים חשמליים, וסטארט-אפ ברלינאי אחד בונה על כיבוש השוק המקומי
AUDI Q4 SB E-TRON

קורקינטים חשמליים עומדים לכבוש את גרמניה. לפני כחודש אישר הקבינט הגרמני את השימוש בכלי רכב לניידות אישית תחת מגבלות שונות, ובמהלך חודש יוני הבא עלינו לטובה צפויות התקנות המתאימות לקבל את אישורו של הבית העליון של הפרלמנט.על פי החוק החדש יהיו קורקינטים חשמליים שמהירותם המרבית 12 קילומטרים לשעה רשאים לנוע על שבילי אופניים, מדרכות, וגם באזורים אחרים שמיועדים להולכי רגל, ובתנאי שמי שרוכבים עליהם הם בני 12 ומעלה. כלים חשמליים שמסוגלים להגיע למהירות מרבית של 20 קילומטרים לשעה יורשו לנוע אך ורק על שבילי אופניים, כשהם מופעלים על ידי רוכבים בני 14 ומעלה.

 

 

נוסף למפעילים הגלובליים – בהם ליים (Lime) ובירד (Bird) אשר לבטח יקפצו על השלל, צפוי לפעול בגרמניה גם סטארט-אפ מקומי אשר סוף סוף יוכל להתחיל לפעול בשוק הביתי שלו. חברת טייר (Tire) נוסדה בברלין לפני פחות משנה, ועל פי אתר Crunchbase היא גייסה בתקופה זאת 27 מיליון אירו ממשקעים שונים. בסיסה של החברה הצעירה נמצא אמנם בברלין אבל עד עתה, בגלל איסור על שימוש בקורקינטים חשמליים במדינה, היא פועלת בעשרים ערים ומדינות אחרות באירופה ובעולם, ובהן פריז, וינה, ליסבון, דובאי, בריסל ואוסלו.

מיד לאחר כניסתה של החקיקה החדשה לתוקף, כבר בחודש יוני כאמור, צפויה החברה להתחיל לפעול בעשר ערים גרמניות. ההתנהלות ה"גרמנית" אולי לא אמורה להפתיע אותנו הישראלים, אבל בשונה מכמה מבין מתחרותיה, שמתעלמות לעיתים מזומנות מתקנות עירוניות, ומאפשרות ללקוחותיהן להשאיר קורקינטים היכן שבא להם, ב'טייר' עובדים מראש מול הרגולטורים והעיריות כדי ליצור מציאות פחות מעיקה מבחינת שאר משתמשי הדרך.

בשיחה עם האתר Sifted, סיפר מנהל התקשורת של החברה, בודו וון בורנמל שטייר מעסיקה ארבעה עובדים שעוסקים אך ורק במדיניות ציבורית. עובדים אלה מקיימים שיחות עם משרד התחבורה המקומי וגם עם עיריות. ״יש לנו צוות מדיניות גדול״, הוא הוסיף. ״הם מדברים עם קובעי המדיניות של ברלין, של מינכן ושל פרנקפורט. כל עיר שונה מן האחרות גם מבחינת התשתיות שלה וגם במבנה הפוליטי. יש ערים שבהן עלינו לשכנע מפלגות ירוקות ויש ערים בהן אנחנו צריכים לשכנע מפלגות קונסרבטיביות״.

השותפה הטכנולוגית של טייר היא 'סגווי', ולדגם Ninebot שאותו היא מפעילה יש טווח פעולה של כ-40 ק"מ בין טעינות, מה שאמור להספיק ל-10-15 נסיעות יומיות לכל כלי.

 

צילומים, טייר, יח"צ