ביום חמישי הקרוב, ה-12 במאי, יושק השלב הראשון של פלטפורמה ישראלית חדשה בשם Auto-Tech Live, אשר הוקמה במטרה לפתוח לחברות בינלאומיות חלון אל תעשיות האוטו-טק והתחבורה החכמה בישראל. במסגרת אירוע ההשקה יועלו לרשת 11 ראיונות עם מנהלים בכירים אשר מייצגים פעילויות שונות באקו-סיסטם הישראלי.
בין המרואיינים בולטים ניר ארז, מנכ"ל 'מוביט' שנמכרה לאינטל תמורת 900 מיליון דולר, חגי זיס, מנכ"ל 'אוטוטוקס' אשר פיתחה טכנולוגיית תקשורת בין כלי רכב, אור דנון, מנכ"ל 'היילו' שפיתחה צ'יפסט ייעודי ותוכנת AI עבור כלי רכב, קובי מרנקו ונעם ארקינד מחברת 'ארבה', אשר פיתחה את הרדאר המשוכלל ביותר בעולם לכלי רכב, ועמי דותן מחברת אבטחת הסייבר 'קרמבה', אשר פיתחה שיטת הגנה ייחודית לכלי רכב. כל החברות האלה ביחד גייסו בשנים האחרונות כמה מיליארדי דולרים, ורובן כבר חתמו על הסכמי ייצור עם יצרניות רכב מן השורה הראשונה. המוצרים והטכנולוגיות של חברות אלה יותקנו עד סוף העשור הנוכחי במאות מיליוני כלי רכב חדשים שייוצרו ברחבי העולם.
אורלי גרופר, המנכ"לית היוצאת של קהילת 'אקומושן', אשר תוסיף לקחת חלק פעיל בקהילה כיועצת, מספרת בראיון איתה על הקהילה עצמה, כמו גם על כמה מן החידושים החמים שיגרמו לכולנו לרצות לצפות בכנס 'אקומושן' השנתי אשר יתקיים בשבוע השלישי של מאי (בעיקר) במתכונת מקוונת. אורלי מספרת גם על קהילת Woman in Mobility הישראלית, שהיא בין היוזמות שלה, אודות חשיבות השילוב של נשים בתעשיית האוטו-טק בארץ, ועל ייחודם של המנטליות וכושר ההמצאה הישראלים בעסקים בכלל, ובתחבורה חכמה בפרט.
יקיר מכלוף, סגן נשיא בחברת ההשקעות OurCrowd ומי שאחראי שם על תחום האוטו-טק, מספר על המודל הייחודי של החברה אשר ממנף, לטובת משקיעים בתחום, כמות עצומה של מידע שצבור אצלם לאחר שסקרו כ-14,000 חברות ומיזמים וביצעו השקעות בכ-350 מתוכם.
ירון פלינט, אשר מנהל את CO-PACE – זרוע הסטארט-אפים של חברת קונטיננטל בישראל, מתאר את הקשיים של ארגונים גדולים לאתר וליישם טכנולוגיות שמפותחות על-ידי מיזמים צעירים בתחום תובעני וממוסד כמו תעשיית הרכב, וגם פתרונות שמאפשרים לזה לקרות. דביר רזניק – מנהל בזרוע הישראלית של הארמן אינטרנשיונל, מתאר את הפעילות הישראלית של ספקית החלקים הראשונה שרכשה חברות ישראליות בתחומי האוטו-טק, והכניסה אותן תחת גג אחד.
גיל אמיד, ממייסדי חברת פורטליקס, מספר על הרגולציה אשר תאלץ בקרוב את כל החברות שמפתחות רכב אוטונומי לבצע, מחד, וריפיקציה של הטכנולוגיות שלהן, ומאידך להעמיד את המוצרים הסופיים שלהן עם סדרת מבחנים מעשיים, וזאת כדי להבטיח שכלי הרכב שלהן בטוחים לשימוש במרחב הציבורי.
מכנה משותף בולט שעולה מכל הראיונות הוא "הקוד הגנטי" הישראלי, אשר בא לידי ביטוי ספציפי בתחום החדש והמתפתח במהירות של אוטו-טק ותחבורה חכמה. DNA זה נובע מצד אחד מכושר המצאה ייחודי של בני "אומת הסטארט-אפ" הישראלית, ומנגד מן ההזדמנות הנדירה שנוצרה עבור ישראל בעשור האחרון לנוכח חמש המהפכות האדירות שמתרגשות על העולם בתחומי הקישוריות, חשמול, אוטונומיה, שיתופיות ואנרגיה מתחדשת ומבוזרת. כמה מן החברות האלה מדגימות את מגמת המעבר של האוטו-טק הישראלי משלב הסטארט-אפ אל שלב שבו פועלות חברות מובילות וחשובות, וחלקן אכן נמכרו או הונפקו בבורסה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים.
כאמור, השקת פלטפורמת ATL תתקיים ביום חמישי הקרוב וההרשמה והכניסה לארוע ההשקה לא כרוכות בתשלום. אפשר לצפות בה, החל משעה 17:00 שעון ישראל, באתר www.autotech-live.co.il. אפשר גם להתעדכן בעמוד הלינקדאין של המיזם. העומדים מאחורי יוזמת ATL – חברות ארנון-פז ו-2Drive, מתכוונים לצרף אליה בשלבים הבאים את כל החברות הישראליות שקשורות לאקו-סיסטם הישראלי הרלבנטי, ואת כל החברות הבינלאומיות אשר יכולות למצוא בישראל פתרונות לאתגרים שאיתם הן מתמודדות.
גילוי נאות: הכותב הוא עורך התוכן של מיזם ATL והאחראי על קשרי עיתונות.