קול קורא: מעוניינים להשפיע על תקני הבטיחות העולמיים לסוללות ליתיום? הצטרפו אלינו!

קבוצת עבודה לשיפור הבטיחות של סוללות ליתיום-יון

בכל בעיה יש הזדמנות, וכאשר הבעיה קשה ובוערת, תרתי משמע, גם ההזדמנות עבור האוטו-טק הישראלי גדולה בהתאם. קבוצת העבודה לשיפור הבטיחות של סוללות ליתיום קוראת לכל מי שמחזיק בידע רלבנטי להעביר אלינו מידע ולהצטרף למאמץ הלאומי

 

המייסדים של חברת פורטליקס הישראלית נטלו טכנולוגיה שמייסדיה פיתחו במקור כדי להתגבר על בעיה בתחום השבבים והסבו אותה כדי להתגבר על בעיה אחרת בתחום הנהיגה האוטונומית. לכאורה – לא היה קשר בין שבבים לנהיגה אוטונומית ממש כמו שאין קשר בין פורטליקס לבין הבעיה הבוערת, תרתי משמע, שאנחנו מנסים לפתור.

למעשה, על אף שפורטליקס היא לא חלק מקבוצת העבודה שעוסקת בסוללות ליתיום – הרוח היזמית שלה היא מודל השראה לפעילות הזאת לפחות בשני מובנים. ראשית לכל – פורטליקס מדגימה גמישות מחשבתית שמאפשרת ליישם פתרון קיים לבעיה חדשה ושונה, ובאותה מידה ייתכן שפתרונות לבעיה שלנו נמצאים "ממש מתחת לאף" ורק צריך לאתר אותם.

 

 

שנית, ולא פחות חשוב – פורטליקס מדגימה שגם חברת סטארט-אפ קטנה מישראל יכולה לעבוד עם ועדות תקינה גלובליות ולהציע להן פתרונות כחול-לבן, והיא מציגה את הפירות של המאמץ הזה עבור מי שיוזם ומקדם את גישה כזאת.

קבוצת העבודה לשיפור הבטיחות של סוללות ליתיום הוקמה כדי לרכז ידע ולפעול מול ועדות התקינה הגלובליות השונות במטרה להשפיע על תקינה שמתגבשת בימים אלה בתחום הסוללות של רכב חשמלי. לכל החברות והמיזמים שהתקבצו אל קבוצת העבודה יש ידע רלבנטי לכל הפחות אודות חלק מן הפתרונות האפשריים לבעיה, ושיתוף ואיחוד ידע ומידע מדיסיפלינות שונות יכול לצייר תמונה שלמה ולגבש פתרון אופטימלי, יעיל ומהיר. סביר מאד שחלק מן הידע שיוביל לפתרון אפקטיבי נמצא בידי חברות ומיזמים אחרים שעדיין לא הצטרפו אלינו, ואנחנו קוראים לכל בעל עניין וכל מי שיכול לתרום לנושא לעלות לסיפון ולהצטרף להפלגה.

התחומים שאיתם יצאנו לדרך הם ארגון וניהול הפעילות (פראגון מקבוצת ברנע שמחזיקה בידע רלבנטי במניעת אש וכיבוי שריפות), הבנת הכימיה של הסוללה (Addionics ,StoreDot, Dbattery3), זיהוי תהליכים בתוך סוללות (Algolion), קירור ובקרת טמפרטורה (Carrar, SolidT), תקשורת בין מערכת ניהול סוללה (BMS) לכל מי שצריך לפעול כדי למנוע ולהכיל שריפות (Autotalks), טעינה מהירה ואגירת אנרגיה (Zooz Power) והגנת סייבר (C2A Security), ומניעת אש והכלה.

נשמח לקבל משוב מכל מי שיכול לתרום למאמץ הלאומי. כתבו לנו אל editor.themove@gmail.com

 

חברי הקבוצה, פברואר 2023

Addionics
Algolion
Autotalks
3Dbattery
Carrar
C2A Security
SolidT
StoreDot
Zooz Power

לקריאה נוספת:

מדוע סוללות ליתיום מתלקחות וכיצד אפשר למנוע את זה?

"הרגולטור לא אויב אלא חבר שלי"

קול קורא: מעוניינים להשפיע על תקני הבטיחות העולמיים לסוללות ליתיום? הצטרפו אלינו!

האוטו-טק הישראלי ושיפור הבטיחות של סוללות ליתיום ברכב חשמלי